اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود ادامه بارش برف

تمام راه‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی باز است/ خودداری از مسافرت‌های غیرضروری

رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود ادامه بارش برف تمام راه‌های مواصلاتی استان باز و تردد در آنها ادامه دارد.

تمام راه‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی باز است/ خودداری از مسافرت‌های غیرضروری

حسن فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هموطنان در فصل زمستان و به خصوص در زمان نامساعد بودن وضعیت جوی از مسافرت‌های غیرضروری در حد امکان خودداری و قبل از آغاز هرگونه مسافرت از طریق شماره تماس 4477800 مرکز کنترل فرماندهی پلیس راه‌های آذربایجان شرقی اطمینان حاصل کنند.

وی در عین حال توصیه‌هایی را نیز برای رانندگان داشت که از آن جمله اطمینان از سالم بودن خودروی خود و مجهز بودن وسیله نقلیه به ملزومات لازم اشاره کرد و گفت: قبل از هرگونه تردد در جاده‌ها از سالم و مناسب بودن وسیله نقلیه و مهم‌تر از همه لاستیک، چراغ های جلو و عقب، ضد یخ خودرو،تسمه و ... را مورد کنترل و ارزیابی قرار دهند.

فرجی در بخش دیگری از توصیه‌های خود همراه داشتن وسایلی را نیز تاکید کرد و گفت: رانندگان حتما در مسافرت‌های برون شهری ضروری تجهیزات لازم از جمله، لباس و پوشاک گرم، زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن و کمک‌های اولیه را همراه داشته باشند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی استان در حوزه راه‌های توصیه‌های ایمنی و فنی نیز برای رانندگان داشت که خودداری از انحراف به چپ به ویژه در جاده‌های دوطرفه، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت مسافت طولانی از وسیله نقلیه که در زمان لغزنده بوندن جاده باید به دو برابر افزایش یابد، خودداری از ترمزهای ناگهانی در جاده‌های لغزنده، استفاده از چراغ‌های مه‌شکن و توجه به توصیه‌های ماموران راه و راهدارخانه‌ها و ... از آن جمله بودند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا در صورت محدودیت دید، وجود کولاک شدید و نامساعد بودن وضعیت جاده در طول مسافرت خود در منتها علیه سمت راست جاده با چراغ‌های راهنمایی روشن توقف و تردد تا مساعد شدن جو خوداری کنند.

انتهای پیام/60001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول