اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مشهد خبر داد

اختصاص 2.9 میلیارد تومان اعتبار برای بودجه پژوهشی دانشگاه مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به اینکه محدودیتی در بودجه پژوهش نداریم، گفت: در سال 92 بودجه پژوهشی این دانشگاه 2 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

اختصاص 2.9 میلیارد تومان اعتبار برای بودجه پژوهشی دانشگاه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌علی خلیل‌زاده صبح امروز در نشست خبری با تشریح اقدامات هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: در سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با شعار تجاری‌سازی فناوری گام‌هایی را به سوی حماسه اقتصادی در هفته پژوهش و فناوری برداشته است.

وی تصریح کرد: برخی از این اقدامات در سال گذشته به اجرا گذاشته شده است.

این مسئول از جمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در این هفته را ارزیابی و انتخاب پژوهشگران برتر در سطح استان خراسان رضوی و واحد مشهد و تقدیر از آنان، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی و فناوری عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی و فناوری را به صورت هدفمند و متمرکز در دانشگاه‌های آزاد سطح استان برگزار می‌کند.

وی افزود: در تمامی دانشکده‌ها نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحدهای مربوطه از شنبه 23 آذر‌ماه تا چهارشنبه 27 آذر‌ماه برپا می‌شود و این دانشکده‌ها پذیرای اقشار مختلف اعم از رده‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، اصحاب صنعت و دستگاه‌های اجرایی هستند.

خلیل‌زاده دیگر اقدامات پژوهشی در این هفته را برگزاری سخنرانی‌های علمی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی متعدد و برگزاری مسابقه عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به تغییرات در مدیریت انجمن‌های علمی که اخیراً در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رخ داده است در این هفته برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد مشهد را از امروز تا دوشنبه 25 آذرماه به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دانشگاه انجام می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: آزمایشگاه پردازش سریع در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز از دیگر فعالیت‌های این هفته است؛ با فعالیت‌های تخصصی و ارزنده‌ای که توسط دانشکده مهندسی انجام شده توانسته‌ایم این فناوری را در رابطه با رایانه‌ها در داخل تولید کنیم.

وی گفت: از اقدامات دیگر کلینیک صنعت و دانشگاه است که در آن نیازها و مسائل صنایع، تحلیل و شناسایی شده و پروژه‌هایی که قابل اجرا باشند بین دانشجویان و صنعت شکل گرفته و اجرایی می‌شوند.

خلیل‌زاده گفت: در راستای تجاری‌سازی فناوری راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای مشاور دانشگاه از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است؛ این مراکز رشد جایگاهی برای افرادی است که می‌خواهند نتایج پژوهش و دستاوردهای خود را به تجاری‌سازی برسانند.

وی افزود: طرح‌هایی را نیز در راستای طرح تجهیزات و فناوری‌های سلامت شروع کرده‌ایم.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه تعداد طرح‌ها به طرح‌های پژوهشی درون و برون دانشگاه خلاصه می‌شود، گفت: رویکرد طرح‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: بودجه طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 5 درصد از کل شهریه دریافتی دانشگاه است که در حال حاضر 6 درصد از کل شهریه دریافتی دانشگاه را شامل می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه محدودیتی در بودجه پژوهش نداریم، گفت: در سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم بودجه پژوهش را دارد و هم بودجه داخلی دانشگاه، که بودجه پژوهش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان است و از بودجه داخلی نیز 500 تا یک میلیارد تومان در حوزه پژوهش هزینه می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول