اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

همدان میزبان کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری نخستین کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و به همت فدراسیون جهانی او ـ اسپرت خبر داد.

همدان میزبان کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تلاش برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در گرایش‌های مختلف است.

وی افزود: استان همدان دارای قابلیت‌های زیادی در زمینه جذب گردشگر بوده و هست که تاکنون به خوبی نتوانستیم از این امکانات برای رشد صنعت گردشگری استفاده کنیم و به واقع این موضوع پراهمیت مغفول واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: یکی از ابعاد مهم رونق صنعت گردشگری پرداختن و استفاده از ورزش برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است که از سال گذشته به بهانه برگزاری جشنواره زمستانی همدان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی؛ حضور تیم فوتبال پاس در سطح بالاترین سطح فوتبال ایران باعث شده که علاوه بر حضور تیم‌های مطرح ایران در همدان هواداران و علاقه‌مندان به تیم‌های بزرگ برای دیدن بازی‌های تیم‌ محبوب‌شان به همدان سفر کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه در کنار ورزش‌هایی که رقابتی هستند ظرفیت استان همدان در زمینه داشتن رشد رشته‌های دیگر وجود دارد تصریح کرد: همدان در چهار فصل در فعالیت رشته‌های مختلف قابلیت جذب گردشگر را دارد و برای رونق این بخش باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: الوند، کوه سرفراز در همدان؛ یک ظرفیت‌ عظیمی است که در فصل تابستان و زمستان قابلیت جذب گردشگر در رشته‌های کوهنوردی و اسکی برف و چمن را دارد و حضور گردشگران ورزشی از نظر رونق اقتصادی و پویایی صنعت گردشگری تأثیر مستقیم خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: با خبر شدیم دفتر یک فدراسیون جهانی به نام او ـ اسپرت که در زمینه ورزش‌های رزمی فعالیت دارد در همدان است و با پیشنهاد مسئولان این فدراسیون نخستین کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی را با مشارکت بین دستگاهی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این کنفرانس در بخش‌های مختلف میهمان و سخنران دارد ابراز داشت: این کنفرانس دو روزه به میزبانی دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار خواهد شد و  سعی شده که میهمانان داخلی برجسته و خارجی که عضویت در این فدراسیون دارند حضور داشته باشند.

ایزدی گفت: در این کنفرانس دو روزه کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود و عصر امروز چهارشنبه به صورت رسمی با حضور میهمان داخلی و خارجی و مسئولان ارشد استان در دانشگاه آزاد همدان آغاز به کار خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده قرار بود نمایندگانی از 20 کشور در این کنفرانس حضور داشته باشند که همکارانم در میراث فرهنگی با زحماتی که کشیدند موفق شدند برای میهمانی از 11 کشور دنیا ویزا اخذ کنند تا در این کنفرانس حضور داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: 17 میهمان بین‌المللی از کشورهای سوریه، هنگ‌کنگ، عمان، آمریکا، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، فنلاند، هندوستان، سودان و عراق طی دو روز برگزاری این کنفرانس در همدان حضور خواهند داشت.

کنفرانس بین‌المللی گردشگری ورزشی از امروز با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی او ـ‌ اسپرت کشورهای مختلف دنیا و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

حضور چند چهره کشوری در این کنفرانس مطرح شده است که قطعی بودن حضور این شخصیت‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

در کنار برگزاری کنفرانس و کارگاه‌ها، بازدید از امکان تاریخی استان و غار عیلصدر از دیگر برنامه‌های این گردهمایی است که به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/89020/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول