اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان خبر داد

تعامل دوسویه با ترکیه در جهت توسعه گردشگری

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: با توجه به مشابهت‌های تاریخی و باستانی اصفهان و استانبول می‌توان بستری برای جذب گردشگر در حوزه‌های مختلف توریسم فرهنگی، تفریحی، توریسم مسلمان و گردشگری ورزشی ایجاد کرد.

تعامل دوسویه با ترکیه در جهت توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه هم‌اندیشی مدیران شهری اصفهان و فعالان گردشگری ترکیه اظهار کرد: دو شهر استانبول و اصفهان شاخصه‌های مشترکی از جنبه‌های مختلف دارند.

وی با بیان اینکه هر دو شهر بیشترین درصد جمعیت شهرنشینی را دارا هستند، افزود: تنوع جاذبه‌های گردشگری و تنوع محیط زیست در دو شهر اصفهان و استانبول مشترک است.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امکان توسعه شهری به صورت افقی در هر دو شهر امکان پذیر نیست، تصریح کرد: هر دو شهر به الگوی شهرسازی معماری اسلامی توجه ویژه دارند و علاوه بر وجود مساجد معتبر و شاخص دارای کلیسا نیز هستند.

جمالی‌نژاد تنها تفاوت این دو شهر را موفقیت استانبول در جذب گردشگر دانست و بیان کرد: در سفری که رئیس جمهور ترکیه در سال 89 به اصفهان داشتند طی بازدید از مفاخر فرهنگی، تاریخی و گردشگری اصفهان دستور دادند زمینه حضور هواپیمایی ترکیه و پرواز مستقیم به اصفهان و بالعکس فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دی‌ماه 91 پرواز مستقیم اصفهان به ترکیه و بالعکس صورت گرفت و در این مدت به صورت هفته‌ای دو روز انجام می‌شد، گفت: با توجه به استقبال گردشگران، بازرگانان و صاحبان مشاغل دو شهر از 29 آبان‌ماه امسال این پرواز به هفته ای چهار روز افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این اقدام در جذب گردشگران ورودی به شهر اصفهان به طور حتم نقش خواهد داشت، ادامه داد: فعالیت‌های زیربنایی مشترکی برای جذب گردشگر بین دو شهر اصفهان و استانبول در حال برنامه‌ریزی است.

جمالی‌ن‍ژاد اضافه کرد: برای اینکه ورود و حضور گردشگر یک‌طرفه نباشد از تورگردان‌ها و خبرنگاران مطرح ترکیه دعوت کردیم تا از جاذبه‌های گردشگری اصفهان بازدید نمایند تا تعامل دوسویه در جهت توسعه گردشگری ایجاد شود.

وی بیان کرد: همچنین هواپیمایی ترکیه قول داده است تورگردا‌ن‌های مطرح کشورهای هدف را رایگان به اصفهان بیاورند و از سویی دیگر هتل‌داران و آژانس‌های هواپیمایی به صورت رایگان تورهای آشنا سازی با جاذبه‌های گردشگری اصفهان را برپا کنند.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: دروازه ورود گردشگرهای اروپایی به آسیا، شهر استانبول است و خود این ارتباط دوسویه با ترکیه ، ورود گردشگرهای اروپایی را به کشور و اصفهان افزایش می‌دهد.

جمالی‌نژاد با ارائه چند پیشنهاد در جهت تقویت ارتباطات و تعاملات بین ایران و ترکیه گفت: به کارگیری رویکرد خلاقانه و گردشگری خلاق، ایجاد شبکه گردشگری بین اصفهان و ترکیه، تاسیس مراکز گردشگری با اهداف نوین بین دو کشور، مناسب‌سازی و ارائه تسهیلات برای تقویت گردشگری، توجه به مدل‌های نوین در عرصه گردشگری مثل ایجاد دولت الکترونیک و مدل‌های خلاقانه از راهکارهایی است که به جذب گردشگر بین دو کشور کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه موانع گردشگری بین دو کشور باید رفع شود، افزود: استفاده از منابع علمی موجود و روش‌های توسعه‌ای دانش محور بین دو کشور از دیگر راهکارهای توسعه گردشگر است.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به مشابهت‌های تاریخی و باستانی اصفهان و استانبول می‌توان بستری برای جذب گردشگر در حوزه‌های مختلف توریسم فرهنگی، تفریحی، توریسم مسلمان و گردشگری ورزشی ایجاد کرد.

انتهای پیام/63012/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول