اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین کارآفرین برتر ایران:

استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌های بالای صنعتی نباید بیکار داشته باشد

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران گفت: شایسته نیست استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای صنعتی این میزان افراد بیکار را داشته باشد و دچار خمودگی شود.

استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌های بالای صنعتی نباید بیکار داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز فروتن شامگاه سه‌شنبه در سمینار رمز و رازهای کارآفرینی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، افزود: همه آحاد بشر کارآفرین هستند به شرط اینکه خود را باور داشته باشند.

وی با ارائه تعریفی از کارآفرینی تصریح کرد: کارآفرینی به تصویر کشیدن علم و عمل و به مفهوم ساده‌تر مدیریت تولید است، یعنی اگر کسی خلاقیت ذهنی داشته باشد و آن را به مرحله اجرا درآورد کارآفرین است.

*کار حرمت، اخلاق و دست خداوند بر روی زمین است

بنیانگذار صنایع غذایی بهروز، کارآفرینی را یک امر ذاتی و اکتسابی دانست و اظهار داشت: کار حرمت، شرف، ناموس و اخلاق هر فرد و دست خداوند بر روی زمین است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش معادلات اقتصادی به فرزندان را از خانه باید آغاز کرد به خانواده‌ها توصیه کرد: نحوه پول در آوردن و اهمیت پول را باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داد و به آنها آموخت که کسب درآمد بر حسب تلاش محقق می‌شود، اگر جوهره کار کردن را به فرزندانمان نشان دهیم دیگر از کار کردن و شکست خوردن نمی‌ترسند.

*پول سرمایه نیست، سرمایه‌ مهم اندیشه است

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران تصریح کرد: پول سرمایه نیست، پول یکی از عوامل سرمایه است و بیشتر پیشکسوتان علم و هنر کارهای بزرگ را در مکان‌های کوچک آغاز کرده‌اند و آنچه سرمایه‌ای مهم محسوب می‌شود اندیشه است.

وی موفقیت‌های خود را ناشی از مشکلات، ستم‌ها و تحریم‌ها عنوان کرد و بیان داشت: مشکلات و تحریم‌ها باعث استحکام هر چه بیشتر من و خلق آثار ذهنی‌ام شد.

فروتن به سختی‌ها و موانع پیش روی موفقیتش اشاره کرد و گفت: برای ایرانی‌ها واژه‌ای به نام شکست وجود ندارد، فکر می‌کنم هر کسی خودش را باور داشته باشد موفق می‌شود. اگر به خودت احترام گذاشتی و برای باورت ایستادگی کردی و در مقابل اشتباهت عذر خواهی کردی خودت را شناخته‌ای. ما باید سعی کنیم نکات منفی و مثبت خودمان را بشناسیم و خودمان را باور داشته باشیم.

قهرمان قهرمانان صنعت ایران ابراز داشت: موفقیتم در عرصه کارآفرینی به دلیل رعایت اصولی است که در طول زندگی برای خودم تعریف کرده و آن اصول توکل به خداوند، توجه به انسانیت، معرفت، دوست داشتن، عشق‌ورزی و عدم سوءاستفاده از کلمات است.

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران ادامه داد: عدم باور و اهمیت ندادن به آمار و استفاده نادرست از این علم، کشور را در این بخش ضعیف کرده و موجب شده تا بسیاری از تصمیمات و حرکت‌های اقتصادی به بیراهه رود.

*استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌های بالای صنعتی نباید بیکار داشته باشد

فروتن استان مرکزی را چشم و امید صنعت کشور دانست و ابراز داشت: شایسته نیست استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای صنعتی این میزان افراد بیکار را داشته باشد و دچار خمودگی و افسردگی شود.

بنیانگذار صنایع غذایی بهروز شکوفایی و پیشرفت جامعه را در گرو تولید دانست و گفت: ایران کشوری با منابع غنی و پایدار است که می‌تواند با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی که دارد صنعت قوی‌تر و پایدارتری داشته باشد.

*دانش و فرهنگ صحیح مصرف باید به مردم آموزش داده شود

وی با تاکید بر اینکه دانش و فرهنگ صحیح مصرف باید به مردم آموزش داده شود گفت: ایرانی‌ها به علت عدم آگاهی و دانش در پاره‌ای از مصارف تا بیست برابر ژاپنی‌ها کالا مصرف می‌کنند این در حالی است که ژاپنی‌ها با یک درصد منابع طبیعی، دنیا را اداره می‌کنند.

وی امنیت ذهنی برای کارآفرین، تولید کننده و سرمایه گذار را لازمه اقتصاد، تولید، صنعت و هر چیزی که در چرخه اقتصادی قرار می‌گیرد دانست.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول