اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان ‌رضوی خبر داد

تشکیل کمیسیون و کمیته حل اختلاف صنعت و کارآفرینی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان ‌رضوی از تشکیل کمیسیون صنعت و کارآفرینی و کمیته حل اختلاف صنعت و کارآفرینی خبر داد و گفت: این کمیته در حال حاضر 11 شعبه فعال دارد.

تشکیل کمیسیون و کمیته حل اختلاف صنعت و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیر مرتضوی ظهر امروز در همایش صنعت، کار و آسیب‌های اجتماعی، چالش‌ها و راهکارها که در مجموعه فرهنگی و ورزشی و تفریحی کارگران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بروز حوادث در محیط کار دو علت محیطی و رفتاری دارد.

وی افزود: در رابطه با علل محیطی به تجهیزات ناقص، ضعف مدیریت، وجود گازهای سمی، و فقدان توجه به علائم هشداردهنده می‌توان اشاره کرد.

مرتضوی در ادامه در خصوص علل رفتاری که باعث ایجاد حوادث در محیط کار می‌شود، گفت: اعتیاد در محیط کار یکی از علل رفتاری است که باعث ایجاد استرس، نگرانی، تشویش، افسردگی و انزوا می‌شود.

وی تصریح کرد: 80 درصد حوادث محیط کار به علل رفتاری مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه تشخیص و شناسایی خطرات و پیشگیری از آنها در محیط کار مهم است، افزود: خطرات در محیط کار به دو دسته بهداشتی و ایمنی تقسیم می‌شوند.

وی گفت: هنر یک مدیر شناسایی خطرات و مورد ارزیابی قراردادن خطرات در محیط کار است و توجه به استاندارد محیط کار نیز از مسئولیت‌های مدیر است.

مرتضوی بیان کرد: شناسایی با آموزش‌های متناسب در محیط کار مغفول مانده است و کارفرمایان می‌توانند در محیط کار از افراد روانشناس و امور تربیتی در راستای آموزش به کارگران استفاده کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: کارگر باید از شأن و جایگاه اجتماعی برخوردار باشد و ما باید برای کارگر و شغل و موقعیت وی احترام قائل شویم.

وی گفت: اگر کارگر معتاد از محیط کار اخراج شده و در جامعه رها شود آسیب‌های اجتماعی بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: ایجاد شوراهای سازش در محیط کار و کارگری اقدامی مؤثر است که قبل از ارائه پرونده به دادگستری باعث می‌شود زمینه صمیمیت و یکدلی بین کارآفرین و کارگر ایجاد شود.

وی از اقدامات دادگستری تشکیل کمیسیون صنعت و کارآفرینی و کمیته حل اختلاف صنعت و کارآفرینی را عنوان کرد و گفت: کمیته حل اختلاف صنعت و کارآفرینی در حال حاضر 11 شعبه فعال دارد.

مرتضوی تصریح کرد: دادگستری استان خراسان رضوی در بخش صنعت و کارآفرینی حمایت ویژه‌ای در این زمینه دارد.

وی در پایان در خصوص توجه به کارگر نیز گفت: ما باید هم به کارآفرین و هم به کارگر توجه داشته باشیم و حمایت دادگستری دوجانبه و معطوف به کارگر و کارفرما است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول