اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قزوین خبر داد

نظارت 134 دوربین بر حمل‌ونقل شهر قزوین

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار قزوین از نظارت 134 دوربین بر حمل و نقل این شهر خبر داد.

نظارت 134 دوربین بر حمل‌ونقل شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی یدی‌همدانی عصر امروز به مناسبت 26 آذر روز حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 136 دوربین نظارت تصویری در 60 تقاطع، هشت جایگاه گاز طبیعی (CNG) و همچنین شش پایانه و ایستگاه اصلی حمل‌ونقل عمومی نصب شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دوربین‌های شهرداری قزوین با دوربین‌های کلانشهرهایی مانند مشهد و اصفهان برابری می‌کند، افزود: 16 دوربین ثبت تخلف سرعت، هفت معبر حادثه‌خیز شهر را پوشش می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قزوین ادامه داد: تعداد کل دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز هفت دستگاه است که در سه تقاطع شهر نصب شده است و دو دستگاه دیگر نیز تخلفات ورود به مسیر ویژه اتوبوس را ثبت می‌کند.

همدانی طول شبکه فیبر نوری اختصاصی مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین را 35 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: پس از شرکت مخابرات استان، این مرکز دومین دارنده فیبر نوری در حوزه درون شهری قزوین است.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون 10 تقاطع شهر قزوین به سامانه استرالیایی مدیریت یکپارچه چراغ‌های راهنمایی هوشمند (SCATS) متصل است که تا پایان سال با صرف 60 میلیون تومان اعتبار، 14 مورد چراغ راهنمایی هوشمند از طریق فیبر نوری به مرکز کنترل ترافیک متصل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قزوین خاطرنشان کرد: چراغ‌های راهنمایی هوشمند در نرم‌افزار یاد شده در سال جاری با اعتباری افزون بر 30 میلیون تومان به صورت مستمر نگهداری و پایش شدند.

همدانی با اشاره به فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری در دو شیفت کاری با هفت نفر اپراتور عنوان کرد: دوربین‌های این مرکز روزانه به طور میانگین 50 واقعه را ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمان نصب این دوربین‌ها در مرداد ماه 90 سرعت خودروهای متخلف 106 کیلومتر در ساعت بود، اضافه کرد: در حال حاضر میانگین سرعت خودروهای متخلف در معابر دارای دوربین 84 کیلومتر در ساعت است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار قزوین یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان در سال جاری با استفاده از سامانه نظارت تصویری در این مرکز 25 هزار و 500 فقره برگ جریمه صادر کرده است که نزدیک 40 درصد آنها از طریق پست برای افراد متخلف ارسال شده است.

همدانی بیان کرد: همچنین چهارراه ولیعصر (عج) با حداکثر 76 هزار تردد وسیله نقلیه در طول روز پرترافیک‌ترین تقاطع شهر قزوین است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قزوین ادامه داد: به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک طرح عابریار برای گوشزد کردن توجه به چراغ راهنما و حق تقدم سواره و پیاده در هفت تقاطع پرتردد شهر به اجرا در می‌آید و 80 بنر و فیکسچر در سطح شهر و پارکینگ‌های تحت نظارت شهرداری نصب شده است.

همدانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای آموزش و فرهنگسازی برای عابران پیاده با کمک هنرمندان نمایش‌های خیابانی و تئاتر قزوین صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک آن از هنرمندان و گروه‌های هنری درخواست دارد تا چنانچه طرحی برای آموزش بهتر این موارد به شهروندان دارند، آن را به این نهاد ارائه کنند و در این مسیر معاونت حمل‌ونقل آماده است تا هزینه‌های این کار را نیز پرداخت کند.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول