اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی محمودآباد خبر داد

وجود یک میلیون نمایه مجلات در کتابخانه عمومی محمودآباد

رئیس کتابخانه‌های عمومی محمودآباد از وجود یک میلیون نمایه مجلات برای تحقیق و پژوهش‌های دانشجویی در این کتابخانه خبر داد.

وجود یک میلیون نمایه مجلات در کتابخانه عمومی محمودآباد

نادعلی صابر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی محمودآباد به نام مفسر بزرگ نهج‌‍البلاغه علامه مرحوم محمد دشتی نامگذاری شد، تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی دارای دو سالن مطالعه برادران و خواهران است و تاکنون بیش از یک هزار و 200 عضو فعال دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محمودآباد تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه شهر محمودآباد را 21 هزار و 970 نسخه عنوان کرد و گفت: 63 عنوان مجله نیز برای علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه موجود است.

وی به بخش کودکان این کتابخانه نیز اشاره کرد و افزود: کتابخانه عمومی علامه دشتی دارای بخشی جدا برای کودکان با بیش از یک هزار و 107 نسخه کتاب به همراه انواع بازی‌های فکری و اسباب بازی‌های آموزشی مورد توجه و استقبال کودکان نیز قرار گرفته است.

صابر با تشریح سامانه طرح «کتاب من» ابراز داشت:در صورت عدم وجود کتاب مورد درخواست اعضا در کتابخانه با سفارش عضو در این سامانه نسبت به خرید آن منبع اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای به آدرس اینترنتی www.booki.ir طراحی و در حال بهره‌برداری است خاطرنشان کرد: افراد با عضویت در این شبکه می‌توانند به صورت آنلاین در مسابقات فرهنگی و مسابقات کتاب‌خوانی شرکت کنند که برندگان این مسابقات نیز جوایز ارزنده‌ای در دوره‌های یک ماهه اعطا می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محمودآباد از دیگر ظرفیت کتابخانه عمومی شهر محمودآباد را وجود حدود یک میلیون نمایه مجلات برای تحقیق و پژوهش‌های دانشجویی عنوان کرد و ابراز داشت: اینترنت رایگان برای اعضای فعال کتابخانه، برگزاری کلاس خوشنویسی با حضور یکی از اساتید برجسته شهر محمودآباد، برگزاری جلسات انجمن شعر به صورت هفتگی، برگزاری جلسات انجمن شعرهای آیینی و مذهبی در هر هفته از دیگر برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

صابر برگزاری جلسات حافظ‌خوانی با حضور دانشجویان علاقه‌مند، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی و نیز برگزاری مراسم عصری با شعر در طول سال و در مناسبت‌های مختلف را از شاخص‌ترین اقدامات کتابخانه عمومی علامه دشتی محمودآباد برشمرد.

این مسئول فرهنگی شهرستان محمودآباد با اشاره به برگزاری کلاس نقاشی برای کودکان در تابستان خاطرنشان کرد: تجهیز کتابخانه عمومی به بخش کودک به صورت مستقل، طراحی و چیدمان وسایل موجود و رنگ‌آمیزی این بخش فضای شاد و مفرحی را برای آینده‌سازان کشور به وجود آورده است.

صابر بیان داشت: وجود بازی‌های فکری و آموزشی می‌تواند نقش مهمی در پرورش خلاقیت کودک داشته باشد که در کتابخانه عمومی محمودآباد به این موضوع توجه شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محمودآباد در پایان از همه مسئولان و مدیران فرهنگی شهرستان خواست تا این نهاد اثر‌گذار جامعه را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در افزایش فرهنگ مطالعه و کتاب یاری کنند.

انتهای پیام/86013/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول