اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیّر خبر داد

فضای نامناسب کتابخانه عمومی بردخون

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیّر گفت: کتابخانه عمومی بردخون در فضای نامناسب و بسیار کمی در مجتمع فرهنگی هنری بردخون فعالیت می‌کند.

فضای نامناسب کتابخانه عمومی بردخون

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ، سیدمهدی موسوی کراماتی عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بردخون، اظهار داشت: کتابخانه بردخون قادر نیست به وظایف محوله عمل کند و تنها در شیفت صبح فعال است و فعالیت‌های جنبی نیز در آن انجام نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های جنبی متعددی دارند که یک کتابدار باید حداقل 20 کار را در این مراکز فرهنگی انجام دهد و برای اجرای آن باید زیربنای کار فراهم شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیّر خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ساختمان جدید فضای فرهنگی منطقه متحول می‌شود زیرا تکمیل ساختمان کتابخانه نیاز ضروری مردم است و علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، پذیرای علاقمندان به تحقیق و مطالعه خواهد بود.

کراماتی با بیان اینکه شهرداری بردخون 180 میلیون ریال بابت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه عمومی بدهکار است، متذکر شد: در زمینه مشارکت خیرین در امر گسترش فرهنگ مطالعه ضعیف عمل کرده‌ایم و آنچنان که به ساخت مراکز مذهبی توجه داریم، کتابخانه‌ها را فراموش کرده‌ایم که می‌توان با تشکیل انجمن خیرین کتابخوانی و مطالعه و مشارکت مردم کمبودها را رفع کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: گسترش مسابقات کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در مدارس را در برنامه قرار داده‌ایم که امیدواریم ضعف‌ها را در این زمینه جبران کنیم.

حیدر مغدانی با انتقاد از ضعف نگارش در بین تحصیلکردگان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد که موفق به طی مدارج علمی نیز شده‌اند شیوه نگارش را به خوبی نمی‌دانند که این به دلیل کاهش مطالعه و کتابخوانی در جامعه است و باید تلاش کنیم به سمت افزایش مطالعه برویم.

عضو دیگر انجمن کتابخانه‌های عمومی بردخون نیز گفت: باید از افرادی که در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه تلاش می‌کنند تقدیر شود و شهرداری نیز با ایجاد معاونت فرهنگی برای گسترش و توجه بیشتر به امور فرهنگی تلاش کند.

حسین کشاورز افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با فرهنگیان، هنرمندان اهل قلم و دانش‌آموزان و اقشار دیگر می‌تواند باعث آشنایی و جذب آنان به سمت مطالعه شود و کسانی را که از کتاب دور هستند به دنیای زیبای کتابخوانی راهنمایی کند.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول