اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بردخون:

قادر به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها نیستیم

شهردار بردخون گفت: با توجه به کمبود درآمد و مشکلاتی که شهرداری با آن روبرو است قادر به پرداخت کامل نیم درصد درآمد شهرداری نیستیم.

قادر به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید شریعت‌زاده عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بردخون با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه، گفت: همواره در امور فرهنگی پیشگام بوده‌ام و اکنون نیز علاقه زیادی به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارم، اما زیرساخت‌های فرهنگی باید تقویت شود و اعتباراتی در این زمینه اختصاص یابد.

وی افزود: روابط عمومی و امور فرهنگی در زمینه‌های فرهنگی فعالیت دارد و آمادگی داریم با برگزاری جلسات و نشست‌ها و مشارکت با نهادهای غیردولتی و مردم‌نهاد در زمینه کتابخوانی و مطالعه، اقدامات تأثیرگذاری داشته باشیم.

شهردار بردخون اضافه کرد: با توجه به کمبود درآمد و مشکلاتی که شهرداری با آن روبرو است، قادر به پرداخت کامل نیم درصد درآمد شهرداری نیستیم و امیدواریم با حمایت و ایجاد منابع مالی جدید بتوانیم در این زمینه پاسخگوی کتابخانه عمومی باشیم.

مسئول کتابخانه عمومی بردخون نیز گفت: افزایش سرانه مطالعه تنها با مشارکت عمومی و یاری همه دلسوزان امکان‌پذیر است که باید ضمن برنامه‌ریزی از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و پتانسیل‌های منطقه‌ای و انسانی را در پیشبرد کتابخوانی به کار برد.

حسین شهنیایی اذعان داشت: ما راه‌های مختلف را طی و به افراد و مسئولان مراجعه کرده‌ایم اما تا به حال هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

دبیر انجمن کتابخانه عمومی‌های عمومی بردخون نیز گفت: مطالعه و کتابخوانی از گذشته در منطقه رواج داشته و با توجه به اینکه وجود بزرگان و علما و کتابخانه قدیمی برای مردم ناشناخته و پنهان نیست اما زیرساخت‌های مراجعه و حضور مردم به مراکز مطالعه فراهم نشده است که نیاز به توجه و تلاش همه دست‌اندرکاران دارد.

نامجو زحمتکش بیان داشت: فضای فعلی کتابخانه عمومی برای این کار پیش‌بینی نشده بود ولی با گسترش منابع و علاقه‌مندی و افزایش تحصیلات مردم این نیاز روز به روز بیشتر می‌شود و تکمیل ساختمان نیمه تمام کتابخانه عمومی می‌تواند به بخشی از نیازهای مردم این منطقه پاسخ دهد.

وی، نیاز روستاها به مراکز مطالعه را یادآور شد و گفت: در هر یک از روستاهای بخش امکان ایجاد کتابخانه روستایی وجود دارد که تا حدی بتواند خواسته‌های جوانان و تحصیلکردگان را محقق سازد.

عضو دیگر انجمن کتابخانه‌های عمومی بردخون نیز گفت: پرداخت مبالغ اندک به کتابخانه‌ها شایسته نیست و نوعی گداپروری است و همت ما باید دعوت از کتابداران و دست‌اندرکاران مطالعه و نشست با نخبگان و علما باشد و با وجود استعدادهای فراوان در منطقه فراخوان‌هایی داشته باشیم.

ظهیر محمودی افزود: می‌توانیم با شناسایی شخصیت‌ها و بزرگان منطقه و معرفی جذابیت‌های طبیعی، فرهنگی و گردشگری مطالعه را گسترش داده و به سراغ خیرین برویم و از کمک‌های آنان در این مسیر بهره ببریم.

وی از تأخیر در برگزاری جلسات گله کرد و خواستار اجرای دقیق مصوبات شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول