اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استفاده از ظرفیت ایثارگران بویین‌زهرا برای مقابله با جبهه‌های جنگ نرم

بی‌تردید با توجه به هجوم بی‌امان دشمن از جبهه جنگ نرم، برای حفظ مقاومت و کسب پیروزی باید از گنجینه هزاران ایثارگر که در بویین زهرا کم نیستند، بهره برد.

استفاده از ظرفیت ایثارگران بویین‌زهرا برای مقابله با جبهه‌های جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نسیم ماندگار ایثار از قافله فداکاران جان‌ برکف نسل خمینی کبیر امروز در گوشه و کنار با سینه‌های سوخته راوی خاک و خون هستند.

ماندگاری مکتب همواره به میزان پایبندی به اصالت است و جامعه ایثارگران مایه فخر و انسجام ارزش‌های والای انسانی هستند.

انسان‌هایی که دیروز تا پای جان در جبهه‌ها از حماسه سروده و شعر عشق را بر پیکره خون سرودند بی‌تردید یارانی غریبانه از تبار شلمچه، فاو، کربلای 5 و فکه هستند.

گذری اندک در کوچه پس کوچه‌های تنگ و باریک شهر و در میان خانه‌های ساده و اجری خبر از دریادلانی بی‌باک است که روزگاری نشان پهلوانی را در لباس‌های خاکی در میدان شلمچه و فکه کسب کردند.

سجادعلی اینانلو در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه میراث گرانقدر دفاع مقدس در سینه‌های سوخته ایثارگران و جانبازان نهفته است، اظهار داشت: گنجینه ارزشمند و معنوی دفاع مقدس به عنوان فرهنگی مهم و جاودانه برای تربیت نسل جوان و جویای نام امروز ضروری است و آشنایی اقشار جوان با فرهنگ ایثارگری نباید معطوف به هفته‌ها و مناسبت‌های خاص شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا با تاکید بر اینکه تلاش برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: دستاورد مهم ایثارگران در دوران دفاع مقدس حفاظت از مرز‌های کشور برابر شبیخون و هجوم سخت دشمنان بوده است.

اینانلو با تاکید بر اینکه دشمنان در تلاش برای تخریب نور معنویت‌گرایی میان جوانان و زدودن نام و آوازه ایثار هستند، تصریح کرد: از همین رو و با توجه به گسترش فضای تخریبی دشمنان در عرصه اعتقادات دینی پی بردن به عمق تاثیرگذاری و مکتب‌داری دفاع مقدس امری مهم و در سرلوحه کار تمام اقشار مردم، مسئولان و به‌ویژه جوانان و نوجوانان قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با تاکید بر اینکه توجه به مفاهیم والای ایثارگری در قاب یادواره‌ها و مراسم‌ گرامیداشت باید زنده و بالنده نگه داشته شود، ادامه داد: عمل به تکلیف امروز مسئله‌ای جدی و مهم است و آنچه باید مورد اهتمام قرار گیرد توجه به نور اهل‌بیت (ع) و عدم فاصله‌گیری از مکتب سرخ شهادت و ایثار است.

وی با تاکید بر اینکه تزریق روحیه فداکاری، خودباوری و سروقامتی رزمندگان دوران دفاع مقدس امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای جوانان امروز تلقی می‌شود، گفت: رسالت نهادهای فرهنگی به‌ویژه بسیج و راویان دفاع مقدس نیز بر همین مبنا عمل به تکلیف برای حفظ میراث‌های گرانقدر و اثرگذار دفاع مقدس است.

اینانلو با اشاره به اینکه ایستادگی، پایداری و بصیرت از شاخص‌های حضور معنوی رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: بر همین مبنا آنچه امروز از نهان مکتب جنگ و ایثار برمی‌‌آید نیز ایستادگی، صبر و روحیه حماسی برای تقویت همه‌جانبه نظام اسلامی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه جای جای میهن اسلامی همواره لاله‌زارهای خونین شهدا است، گفت: باید تلاش کرد تا با کار و برنامه‌ریزی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشت و با ترویج روح حماسی جوانان را نسبت به آرمان‌های ایثار و فداکاری امیدوارتر کرد.

وی عنوان کرد: ایام دفاع مقدس به عنوان روزهای حماسه و خون مظهر مقاومت، پایداری و ستیز قهرمانانه و شهادت‌طلبانه ایثارگران است که باید این ایام را در طول سال گرامی داشت.

افق مکتب شهدا نه برای دست‌یا‌بی به چند روزه رفاه و آسایش دنیوی بود بلکه آنان پرستوهایی بودند که شرف و غیرت را برای ملت امروز هدیه کرده و خود پر پرواز را برای صعود برگزیدند.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: مقاومت ایثارگران در جنگ تحمیلی معنای ماندن و مقاومت را به تمام دنیا تفهیم کرد که لازم است ما این پیام را به شایستگی نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در تمام ایام از شهدا دریافت کرده و به این معنا توجه داشته و آن را در خود مرور کنیم.

امام جمعه شهر بویین زهرا متذکر شد: ایثارگران در عرصه دفاع مقدس دستاورد‌های به یادماندنی را برای ملت به ارمغان گذاشته و با این کار خویش عظمت نظام اسلامی و مردم را در عرصه‌های بین‌المللی ترسیم کردند و باید  توجه داشت که ایثارگران به‌ویژه شهدا چه کار بزرگ و ماندگاری را انجام دادند.

زرینه با بیان اینکه وظایف و تکالیف سنگینی امروز باید در جامعه برای حفظ میراث شهدای گرانقدر تداعی شود، اظهار داشت: کم‌ترین وظیفه‌ اقشار شهروندان و مسئولان این است که بدانند شهدا در راستای تامین ارزش‌های انسانی اسلامی جامعه به لقاءالله پیوسته و آحاد جامعه باید تلاش کنند تا همواره از جمله حافظان شایسته ارزش‌های اسلامی و انسانی شهدا و دنباله‌رو آنان باشند.

امام جمعه شهر بویین زهرا ادامه داد: تحقق آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی امروز با اتحاد ملت رقم خورده و به وقوع می‌پیوندد.

یک رزمنده و راوی دفاع مقدس نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا حفظ دستاوردهای دفاع مقدس را از سوی آحاد جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: استقلال، امنیت، آسایش و اقتدار از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است که ملت ایران و مسئولان باید به آن‌ها توجه کرده و در حفظ و حراست از آن‌ها کوشا باشند.

ابوالفضل باجلان افزود: در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، انسان‌هایی وجود داشتند که فراتر از عقلشان عمل می‌کردند و اگر امروز صفات و ویژگی‌های آن انسان‌ها را بیان کنیم شاید برای برخی قابل تامل و تعجب باشد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: امروز متاسفانه جمله «شهدا شرمنده‌ایم» لقلقه زبان شده است که مطلوب است از این حالت خارج شود و بهترین راه خروج از این موضوع، عمل به تکالیفی است که شهدا بر عهده ما گذاشتند و آن حفظ آرمان‌های دفاع مقدس، دستاوردهای نظام و ولایت‌مداری است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس دوران طلایی انقلاب اسلامی بود که این دوران دیگر تکرار نمی‌شود چراکه برای هیچ کشوری توجیه اقتصادی ندارد بنابراین رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، انسان‌هایی بودند که هیچ‌گاه تکرار نمی‌شوند.

باجلان با تاکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و تاریخ دفاع مقدس افزود: خانواده‌های معزز شهدا چشم و چراغ این مرز و بوم هستند که باید همواره قدردان آنان باشیم.

امروز میدان جنگ دیگر نه خط مقدم شلمچه و تقابل با اسب‌های آهنین صدامیان بلکه جنگ بر سر تفکرات و اعتقادات است و در این نبرد نابرابر میراث شهدا همانند انبار مهمات برای مقابله و هجوم بر دشمنان متجاوز به مرز‌های اعتقادی است.

بی‌تردید راه موفقیت در جنگ نرم نیز مانوس شدن با تجربه‌ها و اندوخته‌های دفاع مقدس است که در دل هزاران ایثارگر دفاع مقدس نهفته است.

انتهای پیام/77005/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول