اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تاخیر در ارائه بودجه به مجلس از نتایج انحلال سازمان برنامه و بودجه بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به تاخیرهای به وجود آمده در ارائه لایحه بودجه به مجلس بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این تاخیرها بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه به 55 روز هم رسید.

تاخیر در ارائه بودجه به مجلس از نتایج انحلال سازمان برنامه و بودجه بود

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ارائه کلیات لایحه بودجه به صحن علنی مجلس ابراز امیدواری کرد که این بودجه به صورت واقعی تدوین شده باشد و دولت با کسری بودجه مواجه نشود.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح احیای سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عنوان طراح این طرح و موافق اول در مجلس صحبت کرده‌ام.

علیمردانی با اشاره به 136 رای موافق برای احیای سازمان برنامه و بودجه در مجلس تصریح کرد: 52 نفر از حاضران به طرح فوق رای مخالف، 9 نفر رای ممتنع و 15 نفر از نمایندگان هم در رای‌گیری شرکت نکرده بودند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس کاهش تصدی‌گری و دخالت در اجرائیات را از جمله اقدامات انجام شده در طرح تهیه شده برای احیای سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری اعلام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات موجود در مورد استخدام‌های دولت قبلی بین معاونت‌های ریاست جمهوری افزود: احیای سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری مانع بروز مشکلاتی این چنینی می‌شود.

علیمردانی به تاخیرهای به وجود آمده در ارائه لایحه بودجه به مجلس بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این تاخیرها بعد از انحلال به 55 روز هم رسید، در حالی که قبل از انحلال میانگین تاخیرها 17 روز بوده است.

وی پاسخگو بودن و گزارش‌دهی را از عواید استقلال سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری احیا شده دانست و تاکید کرد: این خصوصیت در سازمان درگیری بین قوا از جمله دولت و مجلس را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مکان‌های سیاسی به شدت تحت تاثیر جناح‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: استقلال سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری چالش را که منجر به آسیب‌های جدی می‌شود به صورت محسوسی کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گره خوردن تغییرات مدیریتی با تحولات سیاسی ادامه داد: افزایش تغییرات مدیریتی از شاخصه‌های دوران بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه بوده است.

علیمردانی توزیع نامناسب بودجه را از دیگر آسیب‌های انحلال سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد و گفت: در این مدت توزیع بودجه بدون رعایت عدالت انجام می‌شد چراکه تحت تاثیر فعالیت‌های سیاسی قرار گرفته بود.

وی به افزایش درآمدهای نفتی دولت قبلی اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت برای رهایی از کار علمی و کارشناسی اقدام به منحل کردن سازمان برنامه و بودجه کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق اهداف اعلام شده برای انحلال سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: هیچ‌کدام از این اهداف از جمله اصلاح نظام اداری، افزایش بهره‌وری، تحرک اداری و مبارزه با فساد اداری محقق نشده است.

وی تاکید کرد: فقدان یک نهاد مقتدر در امر کارشناسی منجر به استفاده بی‌رویه از منابع مالی کشور توسط دولت گذشته شد و معضلات اقتصادی زیادی را برای کشور به وجود آورد.

علیمردانی افزایش بیکاری و تورم غیر قابل مهار را از دیگر نتایج توقف اقدامات کارشناسی دانست و افزود: این اقدامات زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کاهش ارزش پول ملی و منفی شدن رشد اقتصاد کشور شد.

وی با اشاره به اوج نابسامانی‌های روی داده در برنامه‌های توسعه‌ای کشور بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دستورات غیر کارشناسی در این دوران افزایش و اختلافات به حد اعلای خود رسیده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بر تاثیرگذاری سوءمدیریت در معضلات موجود اقتصادی کشور ادامه داد: این آسیب‌ها گاهی بیشتر از فساد به کشور آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/73004/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول