اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

11 هزار خانوار خودکفا شده‌اند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تاکنون با پرداخت تسهیلات اشتغالزا و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از 11 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل خودکفا شده‌اند.

11 هزار خانوار خودکفا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: تلاش کمیته امداد بر این است تا امید و شادابی را در بین خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد کرده و با کشف استعداد خانواده‌ها زمینه‌ پیشرفت و تعالی آنان را فراهم آورد.

وی در مورد خودکفایی مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: با هدایت و راهنمایی‌های اثربخش همکاران امداد و تلاش خانواده‌ها تاکنون بیش از 11 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد خودکفا شده‌اند.

زلالی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: حداقل درآمد این تعداد از خانواده‌های خودکفا شده افزون بر شش میلیون ریال است.

این مسئول با بیان اینکه امید به فردایی بهتر با خوداتکایی خانواده‌ها می‌تواند علاوه بر کاهش فقر، اشتغالزایی را نیز به همراه داشته باشد، اضافه کرد:‌ وظیفه‌ نهاد مقدس کمیته‌ امداد تنها به رفع مشکلات معیشتی مددجویان ختم نشده بلکه همواره برای رساندن مددجویان به مرز خودکفایی و توانمندی آنان تلاش می‌شود.

وی دغدغه‌ اصلی کمیته امداد را توسعه و پیشرفت خانوارهای بی‌بضاعت و مستمند عنوان کرد و ادامه داد: با اطلاع‌رسانی دقیق و تبلیغات صحیح در صدد هستیم تا افکار عامه مردم به کمیته‌ امداد را تغییر دهیم چرا که خدمات امداد صرفاً به رفع نیازهای مقطعی خانواده‌ها ختم نمی‌شود.

زلالی رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندی خانواده‌ها اعلام کرد و گفت:‌ آموزش خانواده‌ها، ارائه‌ تسهیلات قرض‌الحسنه و فراهم کردن زمینه‌ شغلی برای خانواده‌ها ما را به این اهداف نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته‌ امداد استان با بیان اینکه معلولیت‌های جسمی محدودیت برای اشتغال نیست، افزود: در بین خانواده‌های تحت حمایت امداد افراد معلولی هستند که به عنوان کارآفرین موفق در این استان مشغول به کسب و کار هستند و با اراده و پشتکاری که از خود نشان داده‌اند، ثابت کرده‌اند که معلولیت محدودیت نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: با حمایت از این تعداد افراد و پرداخت تسهیلات برای توسعه‌ مشاغل توانایی این تعداد افراد را بیشتر احساس می‌کنیم به طوریکه انتظار می‌رود این تعداد افراد در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان کارآفرین برتر و الگویی برای جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/62001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول