اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

خودکفایی مددجویان با مهارت‌آموزی برقرار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خودکفایی مددجویان با مهارت‌آموزی برقرار می‌شود.

خودکفایی مددجویان با مهارت‌آموزی برقرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه کمیته خودکفایی و اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: ما براساس تفاهمنامه‌ای که با آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم تلاش و کوششمان بر این است تا مددجویان با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بتوانند بهتر و بیشتر با رمز و رموز کار در رشته‌های مختلف آشنا شده و در مسیر خودکفایی و خوداتکایی خانواده‌ها گام بردارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد شش هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در دوره‌های کوتاه مدت، بلند مدت، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی و استاد شاگردی حضور یافته و از آموزش‌های لازم در زمینه‌‌های شغلی بهره‌مند شده‌اند.

زلالی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بابت برگزاری این دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت بالغ بر 880 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های برگزاری دوره‌های آموزش شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد اضافه کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان تحت پوشش را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته و تخصصی اشتغالزایی برای خانوارهای تحت پوشش از جمله مهمترین فعالیت‌های این نهاد جهت توانمندسازی آنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت پس از اخذ نمره‌ قبولی در آزمون پایانی دوره‌های آموزشی مشمول دریافت تسهیلات خودکفایی می‌شوند، یادآور شد: در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ناظران و کارشناسان فنی این نهاد نیز طرح‌های خودکفایی را مورد بازدید قرار داده و مشاوره‌های لازم را در مورد رونق در کسب و کار به آنان ارائه می‌کنند.

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از دیگر راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت، معرفی آنها به مراکز کاریابی است که در این خصوص 480 نفر از مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به مؤسسات کاریابی معرفی شده‌اند و هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی گفت: این دوره‌ها‌ی آموزشی با حضور اساتید مجرب و خبره برگزار شده که مددجویان در زمینه‌های مختلفی از جمله فروش محصولات تولیدی، کیفیت کالا، برند محصولات تولیدی، ارتباط جمعی و تبلیغات الکتریکی، نحوه‌ تهیه مواد اولیه‌ اعلا و دقت در بافت محصولات تولیدی بهره‌مند شده‌اند.

زلالی در ادامه افزود: از جمله فعالیت‌های کمیته‌ امداد آموزش در زمینه‌های اشتغال و بازاریابی است که در این زمینه دوره‌های آموزشی متعددی برای مددجویان دایر شده و این روند با برگزاری مراحل و دوره‌های تخصصی‌تر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/62006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول