اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه اخیر صورت گرفت

تشکیل 514 پرونده قاچاق کالا در قم

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در هشت ماه اخیر 514 پرونده قاچاق به ارزش بیش از 2 میلیارد و 72 میلیون ریال تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

تشکیل 514 پرونده قاچاق کالا در قم

احمدرضا سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برخورد جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت با متخلفین و قاچاقچیان کالا اظهار داشت: در هشت ماه گذشته برای شناسایی کشفیات کالای قاچاق 7 هزار و 952 بازرسی صورت گرفت که در این راستا 514 پرونده به ارزش ریالی دو میلیارد و 72 میلیون ریال تشکیل شد.

وی با تبیین کالاهای قاچاق کشف‌شده، بیان داشت: سیگار، تنباکو، مواد غذایی و تنقلات، ابزارآلات برقی، لامپ کم مصرف و ... از جمله کالاهای قاچاق کشف شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کشف سیگار قاچاق را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مدت 2 هزار و 853 مورد بازرسی صورت گرفت و 143 هزار و 180 نخ سیگار کشف شد.

وی در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای کشف این کالای قاچاق تصریح کرد: در این راستا 163 پرونده به ارزش 117 میلیون و 636 هزار ریال تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

سمیعی‌نسب دیگر کالاهای قاچاق کشف‌شده را تنباکو ذکر کرد و گفت: برای کشف این کالا 561 مورد بازرسی صورت گرفت و 92 هزار و 700 گرم تنباکو کشف شد.

وی پرونده‌های متشکله در زمینه کشف قاچاق تنباکو را 56 پرونده ذکر و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به میزان 63 میلیون و 191 هزار ریال بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مواد غذایی و تنقلات را از دیگر کالاهای کشف‌شده قاچاق عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای کشف این کالاهای قاچاق هزار و 355 مورد بازرسی صورت گرفت و 3 هزار و 812 بسته کشف شد.

وی تصریح کرد: در این راستا 104 پرونده به ارزش 176 میلیون و 382 هزار ریال تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سمیعی‌نسب با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق لوازم آرایشی گفت: هزار و 938 مورد بازرسی صورت گرفت و 6 هزار و 117 قلم کالا کشف شد.

وی افزود: 129 پرونده در این راستا تشکیل شده و 245 میلیون و 632 هزار و 550 ریال ارزش پرونده‌ها ارزیابی شده است، این پرونده‌ها پس از تکمیل پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قاچاق لوازم خانگی را مورد توجه قرار داد و گفت: برای کشف این کالاهای قاچاق 137 مورد بازرسی صورت گرفت و 223 دستگاه لوازم خانگی کشف شد.

سمیعی‌نسب قطعات رایانه را از دیگر کالاهای قاچاق کشف‌شده دانست و گفت: در این راستا 15 مورد بازرسی صورت گرفت و پنج سری قطعات رایانه کشف شد.

وی ارزش ریالی این پرونده را 214 میلیون ریال ذکر کرد و بیان داشت: دو پرونده در این زمینه تشکیل و پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین از کشف 71 عدد لوازم یدکی ماشین در 54 مورد بازرسی خبر داد و گفت: ارزش ریالی پنج پرونده تشکیل‌شده یک میلیون و 410 هزار ریال محاسبه شد.

وی اضافه کرد: 301 قلم کالای پزشکی قاچاق در این مدت کشف شد که ارزش ریالی پرونده تشکیل‌شده در این زمینه 2 هزار و 400 میلیون ریال ارزیابی شده و پس از تکمیل پرنده به مراجع قضایی ارسال شد.

سمیعی‌نسب همچنین از کشف هزار و 116 عدد خودکار CANCO خبر داده و اظهار داشت: در این راستا دو پرونده به ارزش 7 میلیون و 752 هزار ریال تشکیل شد.

انتهای پیام/78005/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول