اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش 3 ساله‌های‌ حسینی در کوهبنان‌ برگزار شد‌

همایش 3 ساله‌های‌ حسینی در حسینیه ‌سیدالشهدا (ع) کوهبنان‌ برگزار شد.

همایش 3 ساله‌های‌ حسینی در کوهبنان‌ برگزار شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رقیه ‌دردانه‌ سه ساله‌ امام حسین (ع) یادگار اسارت‌ها و نماد روشن ظلم‌ و ستیزهای خاندان ابوسفیان است‌، دختری سه ساله که سوزناک‌ترین قسمت واقعه ‌عاشورا را از آن خود کرده و دست‌های نیازمند کثیری را محتاج شفاعت خویش.

بر این اساس؛ عصر امروز همایش سه ساله‌های‌ حسینی در حسینیه ‌سیدالشهدا (ع) کوهبنان‌ برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ عباس صالح‌نیا، امام جمعه کوهبنان در این همایش اظهار داشت: حضرت رقیه (س) تنها دختر خردسال نیست که فکر و ذهنش بازی با عروسکان زیبای نمادین دنیوی باشد، بلکه رقیه دختری بزرگ‌منش در قد و قامت خرد است که فکر و درک وسیع و عمیق دارد.

وی ابراز داشت: رقیه (س) گشاینده ‌رمزی از رازهای عاشورا است و کلید رازهای در سینه بسته فرهنگ عاشورا را در دستان کوچک رقیه جستجو کنید.

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: رقیه ‌امروز دختران خردسالی هستند که تکرار تاریخ را در غزه نظاره‌گر هستند و روایت‌گر حماسه، شهادت و مظلومیت زمانه شده‌اند.

صالح‌نیا اضافه کرد: ماندگاری واقعه عاشورا و شخصیت‌های برجسته‌ آن واقعه عاشورا از ماندگارترین وقایع تاریخ است که در این حماسه‌ عظیم شخصیت‌های برجسته در رده‌های سنی متفاوت حماسه‌آفرینی می‌کنند و این سبب محکم‌تر شدن حلقه‌ ارتباط مسلمانان با این واقعه شده است.

وی اذعان داشت: ‌هر شخص در هر رده ‌سنی که باشد الگوی برتر دوره ‌سنی خود را در واقعه عاشورا می‌یابد و با الگو‌برداری از آن به پیمایش درست و پشت سر گذاشتن بحران‌ها و دغدغه‌های رده‌ سنی خود می‌پردازد.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: این واقعه سبب شده که عاشورا و دلایل قیام امام حسین (ع) در وجود تمام‌ افراد نهادینه شود و قهرمان زندگی تمام سنین یکی از افراد این حماسه‌ عظیم باشد، کودکان و خردسالان عاشورا را با نام علی اصغر (ع) و رقیه (س) می‌شناسند و نوجوانان و جوانان از علی‌اکبر (ع) و ابوالفضل (ع) لب به سخن می‌گشایند.

به گزارش فارس، این همایش عظیم با حضور کودکان سه ساله‌ای زینت‌بخش شده بود که پیرهن سیاه بر تن کرده بودند و با سربند یا رقیه (س) عزاداری خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول