اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

رفع محرومیت‌ها و کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان است

استاندار لرستان گفت: رفع محرومیت‌ها و کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان است.

رفع محرومیت‌ها و کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد هوشنگ بازوند صبح امروز در سفر به شهرستان دلفان در دیدار با امام جمعه این شهرستان گفت: متأسفانه نرخ بیکاری استان لرستان یک نرخ بالایی است که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین وظیفه دارند برای کاهش نرخ بیکاری و محرومیت از چهره استان لرستان تلاش کنند، گفت: رفع محرومیت‌های و کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان و شهرستان‌هایی همچون دلفان از اولویت‌های مدیریت ارشد این استان است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با هدف کاهش نرخ بیکاری برنامه و سند علمی و راهبردی ایجاد فرصت‌های شغلی پایه‌دار در سطح استان لرستان در حال تهیه و تدوین است.

بازوند آمار بیکاری شهرستان دلفان را 22 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه این رقم در رده سنی نوجوانان و جوانان تا سه برابر بیشتر است که این هشداری جدی برای برنامه‌ریزی در زمینه رفع این معضل است.

استاندار لرستان گفت: شهرستان دلفان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی است که باید با برنامه‌ریزی این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را شکوفا کنیم تا بتوانیم برای رفع محرومیت‌ها و کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید ثروت در راستای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه مهم و ضروری است یادآور شد: از عمده دلایل بروز محرومیت‌ها و مشکلات موجود در استان لرستان و شهرستان‌های تابع کم‌توجهی به معیارهای علمی و کارشناسی در زمینه‌های برنامه‌ریزی، اجرایی و عمرانی بوده است.

بازوند خاطرنشان کرد: با توجه به این محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در کشور برنامه‌ریزی جامعی برای جذب افزایش سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش خصوصی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی لرستان انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محرومیت استان لرستان در شأن مردم ولایی این دیار نیست، گفت: تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت از چهره لرستان را به کار گرفته‌ایم. 

لازم به ذکر است استاندار لرستان در این سفر نخستین فرماندار بومی شهرستان دلفان را معرفی کرد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول