اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

نقش دانشجویان در تحقق انقلاب فرهنگی قابل انکار نیست

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: دانشجویان ایران اسلامی در تحقق انقلاب فرهنگی و رشد شاخصه‌های دینی، اخلاقی و بومی تاثیر زیادی داشتند.

نقش دانشجویان در تحقق انقلاب فرهنگی قابل انکار نیست

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: انقلاب ملت ما فقط انقلاب سیاسی نبود، بلکه از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار بود، که دانشجویان نیز در رقم خوردن آن نقش زیادی داشتند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان در تحقق انقلاب فرهنگی نقش به سزایی دارند، خاطرنشان کرد: ترسیم آرمان‌هایی مناسب با نیازهای اصیل جامعه، معطوف نکردن توجه دانشجویان فقط به مسائل مادی، مانوس کردن آنها با ارزش‌ها و مسائل معنوی و تامین نیازهای روحی دانشجویان باید از جمله اهداف جنبش‌های دانشجویی قرار گیرد زیرا در این صورت شاخصه‌های فرهنگی بیش از پیش رشد می‌کند.

وی جنبش‌های دانشجویی را حرکتی به سمت ارزش‌های دینی، مذهبی و اصیل جامعه دانست و گفت: جنبش‌های دانشجویی باید خودآگاه و خودجوش بوده و مانند گروه‌های جهادی در عرصه‌های محروم جامعه برای تحقق یافتن آرمانی اصیل نقش آفرینی کنند.

وی به نقش جنبش دانشجویی در دوران انتظار اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان ایران اسلامی منش، کردار، تفکر انتظار و مهدویت را باید بین دانشجویان نهادینه کرده و در فضای ذهنی دانشگاهیان جایی را برای این مبحث باز کنند، تا این جامعه فرهیخته از فرهنگ انتظار جدا نشود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جنبش‌های دانشجویی را به بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری و آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته و آینده ترغیب کرد و بیان داشت: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان سرمشق و  الگو نگاهی عملیاتی و دانشگاهی داشته باشند.

رستم‌زاده شاخصه اصیل یک دانشجوی ممتاز را توجه به گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب، سیره نبوی، ادبیات فکری آزادی و  آزادگی امام حسین(ع) و اصول دینی دانست.

وی ادامه داد: آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با گفتمان ادبیات امروزی برای جوانان تبیین شود، زیرا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، و از فراموش شدن آرمان‌ها و مطالبات امام خمینی باید جلوگیری کرد.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: معیار‌های دانشجویان از مفاهیم و آموزه‌های دینی و قرآنی نباید فاصله بگیرد، و جریان تپنده دانشگاهی باید از رخوت، سکون، رکود و .. دوری کند.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول