اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر گتاب:

دانشجویان به فکر تولید فرهنگ بنیادین باشند

امام جمعه شهر گتاب گفت: دانشجویان در کنار فرهنگ تخصصی به فکر راه‌های کسب و تولید فرهنگ بنیادین باشند.

دانشجویان به فکر تولید فرهنگ بنیادین باشند

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به اینکه جامعه از سه فرهنگ عمومی، تخصصی و فرهنگ بنیادین متاثر می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ عمومی در بین آحاد مردم جامعه است و به طور قالب فرهنگ دینی، اسلامی و معنوی را از حوزه و فرهنگ زندگی، اقتصاد و معیشت را از دانشگاه می‌گیرند.

وی فرهنگ تخصصی را در حوزه و دانشگاه رایج دانست و افزود: فرهنگ بنیادی مبنای فرهنگ تخصصی است که به صورت منابع در اختیار حوزه و دانشگاه قرار می‌گیرد.

تقی‌پور با بیان اینکه اگر فرهنگ بنیادین هر جامعه اصلاح شود، فرهنگ تخصصی نیز دست‌خوش تغییرات می‌شود، تصریح کرد: تا فرهنگ تخصصی اصلاح نشود نباید امیدی برای بهبود فرهنگ عمومی جامعه داشته باشیم.

خطیب جمعه شهر گتاب اظهار داشت: دانشجویان در کنار فرهنگ تخصصی به فکر راه‌های کسب و تولید فرهنگ بنیادین باشند.

وی با بیان اینکه کتاب و منابعی که در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد باید دارای مبنا و معارف بنیادی باشد، افزود: روان‌شناسی که اهل حضور در عزای امام حسین (ع) است و برای اقامه عزای سید الشهدا هزینه می‌کند اما گاهی نظر می‌دهد و می‌گوید عزاگرفتن در محرم افسردگی می‌آورد و نشان می‌دهد که فرهنگ بنیادین درستی نداشته است.

تقی‌پور با اشاره به اینکه دانشگاهی که بر اساس تفکر بنیادین پیش برود دست همکاری به نظام اسلامی می‌دهد، بیان داشت: وظیفه دانشجویان صیانت از نظام اسلامی است.

وی نظام دینی که در کربلا ایجاد شد را آموزش بشریت دانست و گفت: در کربلا مصاف جهل و عقل بود، بنیان واقعه عاشورا تحقق شعار اباعبدالله الحسین بود.

امام جمعه شهر گتاب اضافه کرد: بنابراین روز دانشجو یادآور دیکتاتورستیزی دانشجویان است.

تقی‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان با تفکر ضد استکباری خود در خفقان دوران شاهنشاهی توانستند به مقاومت در برابر ظلم برخیزند، اظهار داشت: از این رو شهید شهریاری، علی محمدی، رضایی‌نژاد و احمدی روشن مورد اصابت گلوله فتنه قرار می‌گیرد.

امام جمعه گتاب با اشاره به اینکه دشمن در جریان فتنه 88 در صدد هجمه و تفکر بنیادین بوده است، تصریح کرد: استکبار در صدد ناکارآمد جلوه دادن جایگاه ولایت فقیه بوده است.

وی اذعان داشت: در فتنه 88 کسانی که با فرهنگ بنیادین در دانشگاه‌ها رشد یافتند سرافراز بودند.

انتهای پیام/86006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول