اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی مطهری:

دانشجو شایسته نقد مدیریت کشور است/ سوءاستفاده گروه‌های سیاسی از دانشجویان

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بدنه حکومت همیشه به نقد نیاز دارد، گفت: دانشجویان شایسته نقد مدیریت کشور هستند.

دانشجو شایسته نقد مدیریت کشور است/ سوءاستفاده گروه‌های سیاسی از دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مطهری امشب به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در پاسخ به اینکه آیا بعد از انقلاب اسلامی هنوز هم در کشور به جنبش‌های دانشجوی نیازی هست، گفت: ما همیشه نیاز به این جنبش‌های دانشجویی داریم و اصلاً دلیل نمی‌شود که بعد از انقلاب و پایان استعمار و استثمار بگوییم زمان نیاز به فعالیت‌های سیاسی دانشجویی به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه یک جامعه پویا همواره نیازمند نقد است، ادامه داد: بدنه حکومت همیشه به نقد نیاز دارد و یکی از اقشاری که در بهترین موقعیت برای نقد کردن ایستاده است، دانشجویان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دانشجو هنوز جوان است و بار زندگی به دوش او نیفتاده و همین‌ها سبب می‌شود فرصت بیشتری برای دغدغه‌های این‌چنینی داشته باشد.

فرزند شهید مطهری در ادامه دانشجویان را افرادی شایسته برای نقد مدیریتی کشور خطاب و تصریح کرد: به دلیل روحیه عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم، انتظار از این قشر همواره بیشتر است.

وی با بیان اینکه انسان با دو بال علم و ایمان می‌تواند به سمت کمال حرکت کند،تاکید کرد: علم از مقوله روشنایی و ایمان از مقوله حرارت است ضمن آنکه در دین اسلام به علم و عقل تاکید فراوان شده است.

مطهری آغاز پیشرفت دنیای غرب را از زمانی دانست که آنان از ایمان دور شدند و گفت: این در حالی است که مسلمانان وقتی از دین و ایمان خود فاصله گرفتند از تمدن نیز دور شدند.

وی افزود: یکی از منابع استنباط در اسلام عقل عنوان شده است و باید به این نکته توجه کرد که عدالت مقیاس دین است.

مطهری در ادامه به تاثیر دانشجو در جریانات سیاسی اشاره کرد و گفت: دانشجو به عنوان قشر باهوش و بااستعداد از آسیب‌پذیری هم مبرا نبوده و این امر به دلیل غلبه احساسات بر عقل است که البته اقتضائات دوره جوانی است.

وی تاکید کرد: همین نکته در پاره‌ای موارد منجر به سوءاستفاده برخی گروه‌های سیاسی از این قشر شده است.

انتهای پیام/60001/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول