اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شیخوخیتی نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شیخوخیتی نداشت.

ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شیخوخیتی نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری شنبه‌شب در جمع جوانان دانشجوی عضو و طرفدار حزب موتلفه اسلامی شیراز که در دفتر مرکزی این حزب در استان فارس به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: دانشجویان همواره همراه و همگام با روحانیت و اقشار جامعه نقش انقلابی خود را ایفا کرده‌اند و با فطرت پاکی که دارند با رهایی از قید و بندهای دنیوی موج‌آفرینی می‌کنند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حاج حبیب‌الله عسکراولادی وی را از ستون‌های انقلاب برشمرد و گفت: آن مرحوم همواره منشاء خیر و برکت و عامل وحدت در کنار حضرت امام و مقام معظم رهبری معظم بود.

قادری افزود: حزب موتلفه در مقاطعی که روحیه ضعف را در فضای جامعه احساس کند، محور وحدت می‌شود و موجبات انسجام نیروهای اصولگرا را فراهم می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری، تغییر گفتمانی نبود

این نماینده اصولگرای مجلس انتخابات ریاست جمهوری را ناشی از تغییر گفتمانی ندانست و تعدد کاندیداها و سوءمدیریت در هدایت این جریان عظیم را عامل گرایش آرا به سمت دیگر برشمرد.

وی این تصور که انتخابات ریاست جمهوری مقدمه‌ای برای عدم پیروزی اصولگرایان در دیگر انتخابات پیش رو می‌داند را رد کرد و ابراز داشت: باید عیب‌ها و کاستی‌ها را بشناسیم و زمینه وحدت و انسجام جریان اصولگرایی را فراهم کنیم و همان‌طور که در گذشته شرایط سخت‌تری را داشتیم، با یکپارچگی و هماهنگی می‌توانیم همچنان موفق و پیروز شویم.

مردم به درستی و صداقت اصولگرایان گرایش دارند

قادری با بیان اینکه جریان اصولگرایی هیچ‌گاه به دنبال منافع شخصی و فردی نبوده و این نقطه قوت را در خود نهادینه کرده است، تصریح کرد: همین عامل موجب روی آوردن جامعه به این جریان می‌شود در حالی که این ویژگی را در دیگر جریان‌ها مشاهده نکرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه قومیت‌ها و اقلیت‌ها همواره در سبد رای اصلاح‌طلبان جای گرفته‌اند، بیان کرد: به دلیل اینکه فطرت انسان‌ها پاک و سالم است و بنای کار اصولگرایان نیز بر درستی و صداقت و خدمت به مردم نهاده شده، چنانچه این جریان درست مدیریت شود، به یقین اقبال عمومی را به دنبال دارد چراکه ایرادات و اشکالات بسیاری در جریان‌های غیراصولگرا حاکم بوده و مردم همواره به درستی و صداقت گرایش دارند.

وی با تاکید بر ایجاد انسجام و وحدت بین اصولگرایان گفت: باید به موازات اقداماتی که در سطح ملی صورت می‌گیرد، در این استان نیز اجازه نداد تا جریانات تند تمام بافته‌های اصولگرایی را پنبه کنند.

قادری با اشاره به اتحاد و انسجام بین اصولگرایان در سطح فارس، خاطرنشان کرد: حداقل کار باید این باشد که جریانات افراطی تصور نکنند فضا خالی از جریان اصولگرایی است.

ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شیخوخیتی نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا ائتلاف کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری به‌خوبی صورت نگرفت، اظهار داشت: ائتلاف سه نفر از کاندیداها خوب بود اما به خوبی جلو نرفت و شیخوخیتی نداشت و به تلاش‌های آیت‌الله مهدوی کنی نیز توجه نشد و این در حالی بود که بسیاری تصور می‌کردند چنانچه آقای جلیلی بیاید همان جریانات احمدی‌نژاد تکرار می‌شود.

لزوم کار فراکسیونی در مجلس

وی با اشاره به اینکه از توانمندی‌ها چه در داخل و چه خارج از مجلس آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: در مجلس باید کار فراکسیونی صورت گیرد چراکه کارهای انفرادی نتیجه مطلوبی را به دنبال ندارد.

قادری در پاسخ به اینکه جریان گرفتن پول از تامین اجتماعی توسط چند نماینده مردم در مجلس چیست، ابراز داشت: این موضوع مربوط به 37 نماینده بوده که ما خواسته‌ایم اسامی آنان اعلام شود و در این مورد پاسخ‌های لازم را ارائه دهند که البته مبالغ 5 میلیون تومانی بوده است.

گستردن دام برای نمایندگان مردم در مجلس

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی برای نمایندگان مجلس دام‌هایی گسترده می‌شود تا بتوانند از آنان نقطه ضعف‌هایی داشته باشند اما در صورت ظاهر با عنوان مشارکت در امور خیر صورت می‌گیرد و نفس کار خیرخواهانه است.

وی به پرداخت مبالغی از طرف بهزیستی و یا کمیته امداد برای پرداخت به نیازمندان توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در عین حال ما به جای دریافت این مبالغ پیشنهاد داده‌ایم که با معرفی کردن نیازمندان به این نهادها، آنها خود به‌طور مستقیم به آنان کمک کنند.

قادری در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان در مورد اتحاد بین نمایندگان شیراز و استان فارس، بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که در مسائل کاری هیچ‌گونه اختلافی نباشد اما گاهی طبیعی است و اختلاف دیدگاه وجود دارد و مهم این است که یکدیگر را تخریب نکنیم.

نیاز به اصلاح قانون داریم

این نماینده مردم در مجلس در مورد تغییر هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به دانشجویی دیگر گفت: این کار را در چارچوب قانون صورت دادند اما اعتراض و دیدگاه‌های خود را اعلام کردیم و در این‌گونه موارد، نیاز به اصلاح قانون داریم.

اراده‌ای برای آزاد کردن سهام عدالت وجود ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه‌های اقتصادی در دولت فعلی تفکر دولتی بودن امور حاکم است، اضافه کرد: روند واگذاری‌ها به بخش خصوصی را کند و یا متوقف کرده‌اند و در مورد هدفمندی یارانه‌ها این دولت مانند دولت پیشین تخلف می‌کند و همچنین بحث سهام عدالت قفل شده و اراده‌ای برای آزاد کردن این سهام وجود ندارد.

مذاکرات هسته‌ای بزرگنمایی می‌شود

قادری همچنین در مورد مذاکرات هسته‌‌ای تصریح کرد: نباید آنقدر این موضوع را بزرگنمایی کنیم که انگار موفقیت بسیار چشمگیری حاصل شده در عین حال اینکه توافقات صورت گرفته در بحران‌های اقتصادی گشایش‌هایی نیز داشته‌ است.

گرفتاری در افراط و تفریط

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح بازنشستگان در مجلس نیز گفت: در این زمینه مقداری تندروی شده اما این طرح در حد وزیر، معاون وزیر و استاندار توجیه دارد اما در مورد کسانی که 10 یا 15 سال بازنشسته شده‌اند قابل توجیه نیست و در این زمینه همواره افراط و تفریط حاکم بوده است.

نباید جریان اصولگرایی را با احمدی‌نژاد پیوند زد

وی در بخش دیگر پاسخ به پرسش‌های دانشجویان با اشاره به اینکه تندروی‌های احمدی‌نژاد زمینه را برای تخریب دولت خود فراهم کرد، افزود: اگر بازی‌های جریان احمدی‌نژاد نبود، جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری رای قاطع می‌آورد، اما او هیچ‌گاه خود را جزو جریان اصولگرایی نمی‌دانست و نباید این جریان را با دولت دهم پیوند زد چراکه تعلق خاطری که احمدی‌نژاد به مجموعه بقایی و مشائی داشت، مغایر با جریان اصولگرایی بود.

گزارش رئیس جمهور نقد احمدی‌نژاد بود

قادری در بخش پایانی پاسخ به دانشجویان موتلفه ارائه عملکرد دولت توسط رئیس جمهور در صدا و سیما را در واقع نقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد دانست و گفت: مطالب آقای روحانی جدید نبود چراکه تمام این مسائل را پیش از این نمایندگان مجلس مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/2448/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول