اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بشرویه:

دانشگاه‌ها باید پایگاه مقاومت در برابر استکبار جهانی باشد

امام جمعه موقت بشرویه گفت: دانشگاه‌ باید پایگاه مقاومت در برابر استکبار جهانی باشد تا دانشجو بتواند دشمنان اسلام را شناخته و با قدرت تحلیل سیاسی خود در مقابل هجمه‌های فرهنگی و توطئه‌های نظام‌های استکباری ایستادگی و مقاومت کند.

دانشگاه‌ها باید پایگاه مقاومت در برابر استکبار جهانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع)، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان اظهارداشت: 16 آذر به عنوان یکی از روزهای تاریخی در حرکت‌های آگاهانه دانشجویی درعصر حاضر دانشگاه‌ها است.

وی افزود: باید مرکزی برای پژوهش نخبگان و آگاهان به مسائل سیاسی و اجتماعی باشد تا دانشجویان بتوانند دشمنان نظام و اسلام را به خوبی شناخته و با قدرت تحلیل سیاسی خود در مقابل هجمه‌های فرهنگی، تبلیغی و توطئه‌های نظام‌های استکباری ایستادگی و مقاومت کنند.

امام جمعه موقت بشرویه یادآور شد: یکی از اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی انحراف افکار و اندیشه‌های قشر جوان و تاثیرگذار جامعه است که سلاح آنان هم اشاعه فرهنگ ابتذال، فساد و بی‌بند و باری است چرا که در مدت هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در توطئه‌های نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران شکست بسیار سختی خوردند، بنابراین باید در مسیر هدایت و راهنمایی این قشر تاثیرگذار از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و فن آوری و ورزشی ارزشمند اسلامی استفاده کرد.

حدادیان هدف از خلقت انسان را رسیدن به بالاترین درجه کمال و سعادت معنوی دانست و افزود: خداوند انسان را در مسیر آزاد آفرید، البته راهنمایانی را هم برای ارشاد و هدایت او آفریده است اما انسان با انتخاب مسیر درست می‌تواند به درجه خلیفه الهی برسد و اگر از هوای نفس و دنیاطلبی پیروی کند، به پست‌ترین درجات حیوانی تنزل خواهد کرد و از مسیر الهی خارج می‌شود.

وی با تبریک ایام ولادت امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: در دوران امامت آن امام همام شکوفایی علوم اسلامی حیاتی دوباره گرفت و با تربیت شاگردانی دانشمند، معتقد و ولائی درهای دانش و علوم الهی به روی مردم گشوده شد در حالی‌که حکومت آل مروان بیشترین ظلم و فشارها را بر آن بزرگوار وارد می‌کرد و جایگاه خلافت الهی را به دستگاه سلطنتی و اشرافی در آورده بود.

خطیب موقت جمعه بشرویه از جنایات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در جنگ جهانی دوم به شدت انتقاد کرد و گفت: اگرچه به خاطر حمایت‌های این رژیم اعلامیه‌ای به نام حقوق بشر صادر شد اما هیچ یک از آنان به مصوبات همان اعلامیه پایبند نشدند و خود ناقص حقوق بشر شدند و به نام دفاع از حقوق بشر بیشترین جنایات و خلاف‌های دنیا را مرتکب می‌شوند و حتی به کودکان و زنان بی‌سرپرست و مردم بی‌دفاع هم رحم نمی‌کنند.

حدادیان ادامه داد: نمونه عینی و بارز آن کشتار وحشیانه ملت مظلوم فلسطین، غزه و جنوب لبنان، ترورهای جنایتکارانه آنان در عراق و افغانستان و در حال حاضر در کشور اسلامی سوریه است اما ملت‌های آگاه و بیدار با الگو گرفتن از آیین اسلام ناب محمدی در مقابل تمام زورگویی‌های آنان ایستادگی کرده و به زودی رژیم‌های تروریست و گروه‌های افراطی وهابی ریشه‌کن می‌شوند.

انتهای پیام/69025/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول