اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان همدان خبر داد

فعالیت 20 کتابخانه‌ نهادی در همدان

فرماندار شهرستان همدان گفت: در حال حاضر تعداد 20 کتابخانه‌ نهادی در شهرستان همدان فعال است.

فعالیت 20 کتابخانه‌ نهادی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان همدان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: امروز روز مقابله با سلطه آمریکا است و باید به دشمن ثابت کنیم که در هیچ شرایط و اوضاعی سلطه‌پذیر نیستیم.

وی با اشاره به نهضت مطالعه مفید افزود: جای کار برای مباحث فرهنگی زیاد است و کارهای زمین مانده در امر فرهنگی به تلاش مسئولان نیاز دارد.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با 21 هزار عضو در کتابخانه‌های عمومی همدان، می‌توان با راهکارهای مناسب طی مناسبت‌های مختلف افزایش تعداد اعضاء کتابخانه‌ها را به 100 هزار نفر رساند.

وی افزایش سطح آگاهی مردم را در مقابله با انواع موج‌های نوظهور در سطح کشور مهم دانست و افزود: با خواندن آگاهانه، منشأ خیر و اصلاح وجود دارد زیرا می‌توان در مقابل انواع خرافات ایستادگی کرد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اهدای کتاب از سوی برخی از افراد به کتابخانه‌های عمومی اذعان کرد: کار اهدای کتاب نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و باید به تشویق چنین افرادی به عنوان افراد خیر و مطلع پرداخت.

وی افزایش غنای محتویات کتاب‌ها را با اهدای کتاب‌های کنکور و دانشگاهی به کتابخانه‌ها مهم دانست و افزود: همت همگانی به ویژه از سوی شهرداری برای ارتقای سطح کیفی و کمی کتابخانه‌ها نیاز است.

فرماندار شهرستان همدان با طرح خلاء نبود مرکز شهر کتاب در شهر همدان تصریح کرد: رویکرد فرهنگی شهرداری می‌تواند به ایجاد مرکز شهر کتاب منجر شود.

وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه به کتاب و در موارد مختلف از جمله چاپ و نشر، همت دولت را در این امر مؤثر دانست.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به افزایش تعداد مطلعین به وجود فرق نوظهور در فروپاشی اسلام و ایران‌هراسی ابراز کرد: انجام جلسات مختلف در راستای سطح آگاهی مردم باید بیشتر در دستور کار باشد.

وی مشارکت‌ نهادها و سازمانها را در بصیرت‌افزایی مهم دانست و افزود: هم‌افزایی در عرضه کتاب بخصوص در بحث شورای فرهنگی می‌تواند به مراجعین در روستا کمک فراوانی کند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به در اختیار بودن فرم نظرسنجی برای مراجعین به کتابخانه‌ها ارتباط مستقیم با مدیرکل کتابخانه‌ها را از کارهای مهم در امر کتاب دانست.

قهرمانی‌مطلق افزود: ایجاد فضای فرهنگی دیجیتالی برای دانش‌آموزان و دانشجویان مصیبت ورود دشمن به فضای مجازی را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به غفلت در سبک زندگی اسلامی در فضاهای مجازی تصریح کرد: کوتاهی در فضای مجازی فرصت خوبی را برای دشمن فراهم خواهد کرد.

فرماندار شهرستان همدان تنها راه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را در عمل دانست و افزود: ولایت‌پذیری به شعار و حرف نیست و سربلندی جامعه در عمل است.

وی از افزایش تعداد کتابخانه‌های نهادی به 20 مورد خبر داد و افزود: تعداد کتابخانه‌های نهادی قبلا به 14 عدد می‌رسید.

قهرمانی‌مطلق از افزایش فضای سرانه کتابخانه‌ای برای هر فرد از 94 صدم سانتی متر به 2.5 متر مربع طی 6 سال اخیر خبر داد.

انتهای پیام/89026/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول