اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان:

مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: مسئولان و خانواده‌ها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی صبح امروز در مراسم افتتاح کتابخانه شهر گلگیر مسجدسلیمان اظهار کرد: این مناطق به ظاهر محروم است اما دارای فرزندان با استعداد و نخبه‌ای هستند چه در منطقه عشایر بختیاری و عشایر عرب خوزستان که آنها فرزندانی با همت‌های بلند و اراده پولادین تقدیم این انقلاب و امام کرده‌اند که باعث افتخار این استان هستند.

وی اضافه کرد: مطالعه من به دوران قبل از انقلاب برمی‌گردد، من آن زمان رمان‌های چندصد صفحه‌ای مطالعه می‌کردم و بوی برگه‌های کتابی که نخستین بار گرفتم هنوز زیر مشام من است.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه خیلی مهم است که ما دیگران را به کتاب و کتابخوانی دعوت کنیم تصریح کرد: توصیه من به پدران و مادران این است که فرزندان خود را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنید تا از آفت‌هایی مثل ماهواره در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه کسی که با مطالعه و کتابخوانی رشد کند در آینده یک دانشمند و اندیشمند خواهد شد خاطرنشان کرد: ایران ما در سایه انقلاب اسلامی الآن فرزندانی را تربیت کرده مثل شهید شهریاری که دانشمند جوانی بود در زمینه هسته‌ای که امریکا و اروپا را متحیر و حیران کرد که پدر و مادرش او را تشویق به مطالعه می‌کردند و وی کسی بود که توانست ایران را در زمینه هسته‌ای به پیشرفت برساند و توسط غربی‌ها به شهادت رسید.

حاجتی همچنین عنوان کرد: این کتابخانه که امروز افتتاح شد برای جوانان و نوجوانان به مانند یک شهر و یک دنیا است و یک کتاب آن می‌تواند سرنوشت یک نوجوان و یک کودک را عوض کند.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه عمومی که یک واجب دینی است» افزود: در زمان قبل از انقلاب و رژیم طاغوت که پادشاهان آن سواد آنچنانی نداشته‌اند و ظلم پهلوی را بیش از همه عشایر بختیاری و عرب خوزستان کشیده‌اند چرا که زیر بار حرف ظلم و زور هم نمی‌رفتند و برای همین هیچ توجهی به این مناطق نمی‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: رضا پهلوی دو کار انجام داد کشف حجاب و ممنوع کردن روضه امام حسین(ع) که از انگلیسی‌ها دستور گرفته بود که باید نام امام حسین(ع) را در مردم از بین برد تا بر آنها حکومت کرد.

وی ادامه داد: در آن دوره اصلا به کتاب و کتابخانه نه تنها توجه بلکه نگاهی هم نمی‌کردند اما امروز رهبر ما کتابخوانی را یک واجب دینی می‌داند و خود مطالعه می‌کند و با وجود دغدغه‌های فراوان روزانه مطالعه می‌کند و کتاب‌ها را نقد می‌کند.

حاجتی همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون بزرگترین دانشمندان و مغز متفکران جهان ایرانی هستند مثل پروفسور سمیع، پرفسور رضا و... که آنها با کتاب و مطالعه به اینجا رسیدند و کسب علم را هدف غایی و نهایی خود قرار داده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: از مسئولان و عموم مردم می‌خواهم که در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند و از همه پدران و مادران می‌خواهم که فرزندان خود را به مطالعه تشویق کنند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول