اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از اهالی فرهنگی در خورموج؛

کتاب «بازی‌های دبستانی» اثر دو نویسنده اهل دشتی رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب بازی‌های دبستانی نوشته ابراهیم ابراهیمی و سمیه(سارا) شیرکانی با حضور مسئولان و اهلی فرهنگی در دشتی برگزار شد.

کتاب «بازی‌های دبستانی» اثر دو نویسنده اهل دشتی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، ابراهیم ابراهیمی یکی از نویسنده‌های کتاب بازی‌های دبستانی صبح امروز در این مراسم گفت: کتاب بازی‌های دبستانی حاصل تجربیات و تلاشی 20 ساله‌ای است که بابت هم‌نشینی در کنار مردم ساده‌زیست روستا فراهم شده است.

نویسنده کتاب بازی‌های دبستانی افزود: تلاش ما این بوده که نکته‌ای از کلام شیرین کودکان دیروز در هزارتوی اندیشه به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: در این مجموعه که دفتر اول است 41 بازی بومی ـ‌ محلی استان بوشهر گنجانده شده است که علاوه بر ساماندهی و شیوه‌های شروع بازی و پرداختن به نوع و شرح هر کدام به تحلیل هر بازی نیز پرداخته‌ایم.

ابراهیمی اضافه کرد: از همه کسانی که صادقانه و صبورانه و به ویژه مردم صمیمی و ساده‌دلی که میراث گرانبهای خود را بی‌هیچ چشم‌داشتی در طبق اخلاص گذاشتند و خانواده‌های صبور و حامی تشکر می‌کنیم.

سمیه شیرکانی دیگر نویسنده کتاب بازی‌های دبستانی نیز اظهار داشت: ذره ذره نشاط و شادابی برخاسته از لذت بازی‌های بومی – محلی بر خاک‌های عریان این دیار هنوز باقی است.

نویسنده کتاب بازی‌های دبستانی افزود: در ابتدا تصمیم بر این بود که بازی‌های محلی استان را دوباره‌سازی و ساماندهی کرده و به صورت کلاسیک برای استفاده در مقطع دبستان در قالب کتاب ارائه دهیم ولی بنا به ضرورت و اینکه تاکنون در استان بوشهر محققی به طور کامل و جامع به تحلیل روانشناختی بازی‌های بومی نپرداخته است تحلیل روانشناسی بازی‌ها را نیز انجام دادیم.

وی یادآور شد: این کتاب می‌تواند مورد استفاده والدین، معلمان، مربیان و مراکز پیش دبستانی و کودکستان‌ها، مراکز مشاوره و روان‌شناختی و همچنین سازمان تربیت بدنی و مدارس قرار بگیرد.

شیرکانی گفت: این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند از هر فرصت و موقعیت مفرح و شادی‌بخش استفاده کرده و بر اساس فرهنگ، موقعیت‌ها، شرایط جغرافیایی و سایر موارد به اجرای بازی‌ها و حتی به ابداع بازی‌های جدید از طریق ترکیب دو یا چند بازی بپردازد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول