اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاراته‌کای قزوینی مدال زرین طلای آسیا را برگردن آویخت

بهمن عسگری کاراته‌کای قزوینی با درخشش در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا مدال زرین طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

کاراته‌کای قزوینی مدال زرین طلای آسیا را برگردن آویخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهمن عسگری کاراته‌کای استان قزوین در جریان برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا بازهم افتخارآفرینی کرد و با کسب مدال ارزشمند طلا، تیم ملی کاراته کشورمان را پس از دو دوره ناکامی نمایندگان کشورمان در این مسابقات، صاحب سکوی قهرمانی کرد.

عسگری که در جریان برگزاری این مسابقات ابتدا در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم این رقابت‌ها مقابل نماینده کشور قزاقستان قرار گرفت که این دیدار را با نتیجه مقتدرانه هشت بر صفر به سود خود به پایان رساند.

وی در دور سوم این مسابقات در حالی به مصاف نماینده کشور اردن رفت که برنده این دیدار به طور مستقیم جواز حضور در مرحله نیمه‌پایانی را کسب می‌کرد، بنابر این انتظار می‌رفت که عسگری دیدار سختی را مقابل این حریف داشته باشد که البته این طور هم شد و جدال این ورزشکار پایاپای دنبال می‌شد که البته تجربه بالای عسگری این کاراته‌کای قزوینی موجب شد تا نماینده اردن با انجام اشتباهات فاحش خود از سوی داوران چهار اخطاری شود تا این بازی را هم عسگری به سود خود به پایان برساند.

اما عسگری در مرحله نیمه‌نهایی هم کار چندان سختی را پیش رو نداشت و در حالی مقابل نماینده کشور تایوان قرار گرفت که در پایان موفق شد باز هم نتیجه قدرتمند هشت بر صفر را مقابل این حریف تکرار کند و با شایستگی راهی دیدار پایانی شود.

این کاراته‌کای استان در دیدار پایانی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا مقابل نماینده کشور کویت قرار گرفت و در پایان توانست با پیروزی 9 بر صفر مقابل این رقیب، قدرتمندانه و با شایستگی گردن آویز طلا را از آن خود کند.

عسگری با کسب این مدال به نوعی ویترین افتخارات ورزشی خود را تا حدود زیادی تکمیل کرد و به نظر می‌رسد تنها مدالی که این ورزشکار در اندیشه آن است مدال خوشرنگ طلای مسابقات قهرمانی جهان است که البته با توجه به سن و سال عسگری و انگیزه و قدرت جوانی این ورزشکار استان این مدال هم در سال‌های آتی برای وی دور از دسترس نیست.

این ورزشکار استان نخستین مدال طلای جهانی خود را در مسابقات قهرمانی 2009 جوانان جهان در کشور مراکش به دست آورد و سپس همین مدال را در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی امیدهای 2011 جهان در کشور مالزی به دست آورد.

عسگری در جریان مسابقات کاراته قهرمانی 2012 بزرگسالان جهان در کشور فرانسه در بخش کومیته تیمی به همراه تیم ملی کشورمان صاحب سکوی سومی شد و گردن آویز برنز را تصاحب کرد، گرچه این کاراته‌کای قزوینی در بخش کومیته انفرادی هم با وجود سه پیروزی متوالی با شکست ناباورانه مقابل حریف اتریشی خود از راهیابی به جمع چهار ورزشکار برتر دنیا بازماند.

این کاراته‌کای استان علاوه بر این مدال‌ها بیش از ده‌ها مدال مسابقات کاراته قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف، مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی غرب آسیا و مدال‌های ارزشمند زیادی را از تورنمنت‌ها و مسابقات متعدد بین‌المللی و برون‌مرزی در کارنامه ورزشی خود در این سال‌ها به ثبت رسانده است.

این مدال به نوعی حاصل تلاش زحمات یکساله عسگری در اردوهای مختلف و دشوار آماده‌سازی تیم ملی کاراته کشورمان است که این جوان قزوینی با پشتکار خستگی‌ناپذیر خود نشان داد که همچنان عطش وی برای قهرمانی در مسابقات مختلف برای تیم ملی کشورمان و گرفتن کسب مدال زیاد است و این ورزشکار در مسابقات آتی باز هم می‌تواند با عنوان قهرمانی پرچم مقدس کشورمان را طنین‌انداز کند.

مدال طلای عسگری در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی برای تیم ملی کاراته کشورمان به دست آمد که روز گذشته در جریان برگزاری این رقابت‌ها مجید حسن‌نیا دیگر ملی پوش قزوینی با نمایش خیره‌کننده خود موفق شد با پشت سر گذاشتن تمام رقیبان خود عنوان قهرمانی را تصاحب کند.

مدالی که نشان داد کاراته‌کاهای قزوینی در این دوره از مسابقات دو مدال ارزشمند طلا را برای تیم ملی کاراته کشورمان به ارمغان آوردند تا اثبات کنند کاراته استان در سال‌های اخیر در اوج رشد و پیشرفت بوده است.

انتهای پیام/77004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول