اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیروزی در مسابقات جهانی

کاراته‌کای قزوینی بربام کاراته قهرمانی آسیا ایستاد

مجید حسن‌نیا کاراته‌کای استان قزوین با درخششی بی‌نظیر بر سکوی قهرمانی قاره کهن آسیا قرار گرفت.

کاراته‌کای قزوینی بربام کاراته قهرمانی آسیا ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید حسن‌نیا این جوان کاراته استان لحظاتی قبل در جریان برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در وزن منهای 55 کیلوگرم، تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان را صاحب نخستین طلای این رده‌سنی در این مسابقات کرد.

حسن‌نیا در جریان برگزاری رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از دو روز گذشته با حضور بیش از 400 ورزشکار از 29 استان کشور در سالن شیخ حمدان دوبی در کشور امارات در حال پیگیری است، از صبح امروز مسابقات نفس‌گیر خود را مقابل رقیبان آغاز کرد.

این ورزشکار استان در دیدار نخست خود مقابل کاراته‌کایی از کشور قطر قرار گرفت که در پایان موفق شد با نتیجه مقتدرانه هشت بر صفر این حریف را درهم بکوبد و راهی مرحله دوم شود.

حسن‌نیا در این مرحله هم مقابل کاراته‌کایی از کشور اردن به میدان رفت که در نهایت موفق شد باز هم با نتیجه سنگین هشت بر صفر مقابل این رقیب به برتری دست پیدا کند و جواز حضور در مرحله نیمه پایانی این مسابقات را به دست آورد.

این کاراته‌کای قزوینی در دیدار نیمه‌‌نهایی خود باز هم اقتدار خود را نشان داد و با شکست هشت بر صفر مقابل رقیب هنگ‌کنگی خود برای نخستین بار به دیدار نهایی مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا راه پیدا کرد.

حسن‌نیا در دیدار پایانی وزن منهای 55 کیلوگرم به مصاف حریف آماده‌ای از کشور قزاقستان رفت که این دیدار در پایان وقت‌های عادی و اضافه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا هیئت داوران با آرای خود برنده نهایی این دیدار را مشخص کنند.

هیئت داوران این دوره از مسابقات هم با توجه به عملکرد و مبارزه جانانه حسن‌نیا با بالا بردن چهار پرچم خود در مقابل تنها یک پرچم نماینده قزاقستان رأی به برتری نماینده قزوینی تیم ملی کاراته کشورمان دادند تا در نهایت مجید حسن‌نیا برای نخستین بار مدال زرین و خوشرنگ طلای این وزن را برای خود و جامعه ورزشی کاراته استان قزوین به ارمغان آورد.

حسن‌نیا با کسب این مدال نتیجه زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود در اردوهای مختلف آماده‌سازی تیم ملی را به دست آورد و نشان داد که می‌تواند به مهره‌ای قابل اتکا برای کادر فنی و مربیان تیم ملی کاراته کشورمان برای افتخارآفرینی در مسابقات کاراته قهرمانی جهان هم قرار بگیرد.

اما مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در حال پیگیری است و از ساعاتی دیگر بهمن عسگری دیگر ملی‌پوش قزوینی تیم کاراته کشورمان در وزن منهای 75 کیلوگرم باید به مصاف رقیبان خود برود.

عسگری که در دیدار نخست خود با قرعه استراحت روبرو شده است، در دیدار دوم خود باید به مصاف نماینده تاجیسکتان برود.

وی در صورتی که بتواند از سد حریف تاجیکستانی خود عبور کند در بازی سوم خود باید به مصاف برنده نماینده چین و اردن برود.

انتهای پیام/77004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول