اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فضای عمومی دانشگاه‌ها نیاز به تضارب اندیشه‌ها دارد

امام جمعه گلپایگان گفت: فضای عمومی دانشگاه‌ها نیاز به تضارب آرا و اندیشه‌ها دارد و این وظیفه مسئولان است که از این قابلیت‌ها کمال استفاده را ببرند.

فضای عمومی دانشگاه‌ها نیاز به تضارب اندیشه‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گلپایگان به واقعه 16 آذر و روز دانشجو اشاره کرد و افزود: روز 16 آذر یادآور حضور دانشجویان انقلابی و ولایی کشورمان است که به حضور رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران اعتراض کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن متعلق به قشر خاصی نیست بلکه همه اقشار خصوصاً دانشجویان تعلق دارد، تصریح کرد: دانشجویان بیدار، هوشیار و انقلابی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاوه بر کسب علم و فضائل انسانی و بالندگی در عرصه‌های علمی نسبت به فضای موجود در جامعه از درایت و تدبیر برخوردار هستند بنابراین باید همواره هوشیاری خود را حفظ کنند و هر جا لازم باشد اعتراض و فریاد خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیشگامان عرصه فرهنگ، اجتماع هستند، تاکید کرد: دانشجویان باید به دور از سیاسی کاری‌ها و سیاست بازی‌ها نقش بی‌بدیل سیاسی خود را ایفا کنند و همواره در راه اعتلای مجد و عظمت اسلام و نظام اسلامی گام بردارند و زمینه آگاهی توده‌های جامعه را فراهم کنند.

اسماعیلی توامان شدن علم با عمل را یکی از خواسته‌های جامع دانشجویان عصر کنونی برشمرد و اذعان داشت: فضای عمومی دانشگاه‌ها به اقتضای جوان بودن دانشجویان و ذهن سرشار آن‌ها نیاز به تضارب آرا و اندیشه‌ها دارد و این وظیفه مسئولان است که از این قابلیت‌ها کمال استفاده را ببرند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: دانشجو کسی نیست که بخواهیم با ایجاد فضای امنیتی جلوی اندیشه‌های او را بگیریم بلکه باید با منطق و استدلال و ارائه مستندات عقلی به آن‌ها جهت دهیم.

وی در ادامه به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی همان‌گونه که مد نظر مقام معظم رهبری است به درستی عملیاتی و اجرایی شود، بسیاری از مشکلات موجود در دانشگاه‌ها از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه نمی‌توانیم به سوالات و شبهات فکری دانشجویان بی‌توجه باشیم و یا بر روی افکار آنان سرپوش بگذاریم، تاکید کرد: در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان هر آنچه در ضمیر خود دارند بیان می‌کنند و با راهنمایی‌های تخصصی استادان و کارشناسان به شبهات فکری آنان پاسخ مستدل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از استعدادهای پاک دانشجویان در فضای علمی دانشگاه استفاده نکنیم این استعدادها در اختیار اندیشه‌های ناپاک، منافقین و گروه‌های تجزیه طلب و انحرافی قرار می‌گیرد و دشمنان از آن‌ها بهترین استفاده را خواهند برد.

انتهای پیام/ 63014/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول