اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

حنجره دانشجو در خدمت احزاب و گروه‌های سیاسی نباشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حنجره دانشجو به جای خدمت به گروه‌های سیاسی باید در خدمت دانشگاه و دانشجو و نیازهای واقعی آنها باشد.

حنجره دانشجو در خدمت احزاب و گروه‌های سیاسی نباشد

سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک 16 آذر روز دانشجو به همه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه‌های مختلف این استان، اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب در خصوص رشد کمی و کیفی دانشگاه در این استان گام‌های بزرگ و مؤثری برداشته شده است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چه در دانشگاه‌های دولتی و چه در زمینه دانشگاه‌ آزاد و پیام‌نور و علمی و کاربردی و پیام‌نور، استان ما رشد خوب و فزاینده‌ای در شکل‌گیری مراکز آموزش عالی و جذب دانشجویان داشته که آمار و ارقام بسیار راضی کننده است.

پیوند نامتناسب دانشگاه با رشد و توسعه استان

وی با ابراز تأسف از اینکه پیوند دانشگاه با رشد و توسعه استان چندان رضایت‌بخش نبوده است، تصریح کرد: دانشگاه باید در خدمت توسعه استان قرار بگیرد و آثار آن نیز دیده شود و از کارهای اصلی این است که ظرفیت دانشگاه به صورت بهینه برای رشد و توسعه همه جانبه به خصوص در زمینه اقتصادی استفاده شود که این‌گونه به نظر نمی‌رسد.

وی از عدم ارتباط دانشگاه و صنعت در کل کشور و به تبع آن عدم ارتباط مراکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد با صنعت گفت و افزود: کارهایی که در دانشگاه انجام می‌شود هیچ‌گاه به حوزه صنعت منتقل نمی‌شوند و کارهایی که در محیط‌های دانشگاهی صورت می‌گیرد متناسب با نیازهای بخش صنعت نیست.

وی در ادامه افزود: در علم روز دنیا در دانشگاه‌ها به این شکل است که همه کارهای پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویان به توصیه و سفارش صنایع انجام می‌شود و صنایع خریدار این پژوهش‌ها هستند.

پیوند کنونی صنعت و دانشگاه رضایت‌بخش نیست

خادمی ادامه داد: در کشور ما این مشکل وجود دارد و پژوهش‌های دانشگاهی ما تبدیل به کالا و تجارت نمی‌شوند و به همین خاطر مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر بحث ایده تا تولید تأکید ویژه دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بحث تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی بسیار مهم است که حرکت‌های خوبی انجام گرفته ولی هنوز در ابتدای راه قرار داریم و باید بتوانیم فعالیت‌های دانشگاه را کاربردی کرده تا در خدمت صنعت به معنای عام از قبیل صنعت و کشاورزی و بخش خدمات قرار گیرد که اکنون وضعیت مطلوبی در کشور ندارد و در استان ما هم که وضع بهتر نیست.

اساتید به روز، دانشجویان درس‌خوان، مسئولان دلسوز و تشکل‌های دانشجویی آگاه نیاز امروز دانشگاه

وی از توقع خود نسبت به چهار عنصر دانشجو، استاد، تشکل‌های دانشجویی و مسئولان دانشگاه‌ها گفت و افزود: از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا بستر لازم را فراهم کنند که دانشجویان با فراغ خاطر به کسب علم و دانش بپردازند.

وی از انتظار خود نسبت به اساتید دانشگاه‌ها گفت و افزود: از اساتید هم انتظار داریم که همواره به روز باشند و سعی کنند علاوه بر بحث‌های آموزشی مباحث پژوهشی را نیز تقویت کنند و از جهات فردی هم الگوهای خوبی برای دانشجویان باشند و از تربیت آن‌ها غافل نشوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان خواست تا هم درس را خوب بخوانند و هم نسبت به مسائل جامعه حساس باشند و نقد سازنده را در دستور کار داشته باشند.

تشکل‌های دانشجویی ضلعی دیگر این بحث بودند که استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد حنجره آنها در خدمت دانشجو و دانشگاه باشد و آن را در خدمت جریان‌ها و گروه‌های سیاسی قرار ندهند و خیلی در دامن جناح‌های مختلف نیفتند و صدای واقعی دانشجویان باشند.

انتهای پیام/2571/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول