اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

دانشجو مظهر تولید فکر سازنده برای کشور است

امام جمعه قروه با اشاره به نقش ارزنده دانشجویان در تولید فکر سازنده برای کشور گفت: رشد آمار دانشجویان طی سال‌های اخیر در قروه، بسیار مثبت بوده است.

دانشجو مظهر تولید فکر سازنده برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در گردهمایی اساتید و اعضای انجمن‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مرکز آموزش علمی و کاربردی قروه که جمعه‌شب برگزار شد، بر لزوم حمایت از بخش آموزش عالی در این شهرستان تاکید کرد.

وی از دانشجو به عنوان قشر باسواد و فرهنگى جامعه نام برد و افزود: این قشر علاوه بر شخصیت اجتماعى خود، الگوى رفتار و تفکر دیگران نیز می‌تواند باشد.

امام جمعه قروه دوران دانشجویی را دوران الگوسازی برای جامعه برشمرد و گفت: قشر دانشجو، پیش از انقلاب همواره با تکیه بر خدا و اعتماد به نیروهای خودی در صحنه‌‏های مختلف سیاسی و اجتماعی حاضر می‏‌شد.

وی با اشاره به اینکه با مرور اندیشه‌های حضرت امام می‌توان گفت که امام به دانشجویان به عنوان یک قشر بسیار مهم نظر داشتند تصریح کرد: امام راحل معتقد بودند که اگر دانشجویان بتوانند در دانشگاه علم و ایمان را با یکدیگر همراه سازند، می‌توانند به عنوان یک قشر تحصیلکرده محور «روشنگری» اجتماعی را به‌دست گیرند.

احیا گفت: دانشجو از نظر امام عامل «روشنگری اجتماعی» است و زمانی می‌تواند موفق باشد که بتواند آگاهی خود را در مسیر ارزش‌های الهی به‌کار گیرد و خود را از اقشار دیگر و به ویژه روحانیون جدا نسازد.

وی دانشجویان را مسئول نگهبانی از انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: دانشجویان در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی در قلب نهضت قرار داشتند و عامل حرکت نهضت بودند و از هر لحاظ مورد اعتماد مردم بودند.

وی نقش دانشجویان را در تثبیت ارزش‌های اسلامی حاکم بر جامعه بسیار موثر دانست و گفت: تلاش و فعالیت علمی و فرهنگی در مهم‌ترین عرصه فرهنگی کشور یعنی دانشگاه‌ها باید در راستای تحقق اهداف و آرمان‏‌هاى بلند انقلاب اسلامى باشد.

امام جمعه قروه کسب آمادگى لازم به منظور مقابله و یا خنثى نمودن هجوم فکرى و فرهنگى مغایر با مبانى دین در جامعه را از دیگر وظایف دانشجویان اعلام و اظهار داشت: تولید علم و اندیشه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در توسعه و ترویج علم سازنده نقش ویژه‌ای دارد.

احیا در پایان گفت: دانشجو عامل «روشنگری اجتماعی» است و زمانی می‌تواند موفق باشد که بتواند آگاهی خود را در مسیر ارزش‌های الهی به‌کار گیرد و خود را از اقشار دیگر و به ویژه روحانیون جدا نسازد.

انتهای پیام/79009/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول