اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

دانشجو نباید مورد اغفال جریان‌های معاند قرار بگیرد

امام جمعه خرم‌دره گفت: دانشجو باید با مسائل سیاسی آشنا شده و قدرت تحلیل داشته باشد، تا مورد اغفال جریان‌های معاند قرار نگیرند.

دانشجو نباید مورد اغفال جریان‌های معاند قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره با اشاره به فراز «بقیه‌الله» اظهار داشت: همه انبیاء، اولیا و صلحا بقیةالله هستند و لکن در روایات عنوان بقیة‌الله بر امامان معصوم (ع) به ویژه به حضرت حجت (ع) اطلاق شده، به طوری که امروزه در میان 182 اسم و لقب آن حضرت معروف‌ترین لقب آن امام عزیز عنوان بقیه‌الله است.

وی افزود: وقتی حضرت مهدی ظهورمی‌کنند تکیه به دیوار کعبه داده نخستین جمله‌ای که بر زبان جاری می‌کنند آیه شریفه «بَقِیَّتة‌اللَّهِ خَیْر لَکُم إِن کُنْتُم مُؤْمِنینَ» است.

خطیب جمعه خرم‌دره با بیان اینکه فرد فرد امامان معصوم (ع) بقیة‌الله باقی و جاودان هستند، ادامه داد: نام و خاطره ائمه و مرام و آرمان تاریخ و حرم منور ایشان باقی و ماندگار است در حالی که امروز هیچ نام و یادی از دشمنان ائمه که سراسر باطل بودند نمانده و بلکه نام آنها هم با جسم و بدن ناپاکشان دفن شده، ولی ائمه (ع) که مظهر هوالباقی‌اند جاودان و زنده‌اند.

وی تصریح کرد: پیام فراز و عنوان بقیة‌الله این است که همان طوری که هر عملی که برای خدا باشد ماندگار است، همچنین هر کسی که خدایی باشد و رنگ خدایی به خود بگیرد او هم ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام نورپور در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت عمار یاسر و دستغیب با اشاره به مقام علمی و معنوی شهید دستغیب گفت: از جمله خدمات ارزشمند این شهید محراب تالیف 56 اثر ارزشمند است که جا دارد مردم ما به ویژه حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها و جوانان به این آثار بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو یادآور شد: داشجویان عزیز سرمایه و امید نظام و ملت‌اند، امیدواریم جوانان دانشجو با مسلح شدن به تقوی و معنویت و علم و بصیرت بتوانند با نشاط و امید به رسالت خویش که همان حفظ نظام اسلامی است، جامه عمل بپوشانند.

خطیب نمازجمعه دانشجو باید با مسائل سیاسی آشنا شده و قدرت تحلیل داشته باشد تا مورد اغفال جریان‌های معاند قرار نگیرد، دوست و دشمن را بشناسد اما نباید سیاست باز و سیاست‌زده و آلت دست این و آن قرار بگیرد دانشجو باید سرباز اسلام نظام و ولایت و خادم مردم باشد.

انتهای پیام2308/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول