اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا هشدار داد

پرهیز دانشجویان از سیاست‌زدگی

امام جمعه شهر بویین‌زهرا تحلیل سیاسی را جزو رسالت‌های دانشجویان برشمرد و افزود: هوشیاری دانشجویان برای سیاست‌زدگی در دانشگاه ضروری است.

پرهیز دانشجویان از سیاست‌زدگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بویین زهرا در مصلی نماز جمعه این شهر به مواضع ضد و نقیض آمریکا و غرب در قبال توافق ژنو 3 اشاره و اظهار داشت: انکار حق غنی‌سازی در توافقنامه عامل بی اعتمادی ملت ایران به طرف‌های غربی است.

وی افزود: بر این اساس پس از سال‌ها حق کشی در حق ملت ایران اتحادیه اروپا این فرصت را نباید از دست دهد، دست از خوی استکباری برداشته و ایران هسته ای را بپذیرد.

امام جمعه شهر بویین زهرا با گرامیداشت سوم صفر سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) تصریح کرد: ایام نورانی زندگی آن امام همام همواره با توجه به کارهای فرهنگی و تربیت شاگرد آنان زمینه‌ساز تأسیس دانشگاه بزرگ حضرت امام صادق (ع) شد.

زرینه 16 آذرماه روز دانشجو را تبریک گفت و ابراز داشت:  استکبارستیزی، استقلال و عدالت طلبی شاخص حرکت  جنبش‌های دانشجویی است که از 16 آذر سال 1332 تا به امروز با شهادت سه دانشجو رنگ و بوی ضد استعمار و استبداد به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در طول شصت سال گذشته همواره شاخصه مهم دانشجویان همان استکبارستیزی بوده است و شعار مرگ بر آمریکا در اعتراض به حضور معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران که به منظور ارزیابی نتایج کودتای 28 مرداد 32 آمده بود، تا به امروز شعار محوری تمامی دانشجویان انقلابی و با بصیرت است.

امام جمعه شهر بویین زهرا ابراز داشت: شهدای دانشجوی 16 آذر سال 32 به نام‌های قندچی و بزرگ‌نیا و شریعت‌رضوی گرچه دو روز بعد از واقعه 16 آذر و به خاک و خون کشیده شدند اما همین عده مسیر حرکت جنبش دانشجویی انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و جنبش دانشجویی به راه خود ادامه دادند.

زرینه ابراز داشت: امروز در دهه چهارم عمر انقلاب دانشجویان با هدف مقدس خود در سنگر علم و دانش پیش رفته و پیشرفت و عدالت را همراه با دست یابی به آرمان نهایی خود دنبال می‌کنند.

امام جمعه شهر بویین زهرا هشدار داد: بر همین اساس دانشجویان امروز ضمن آشنایی و حضور جدی در عرصه‌های سیاسی کشور باید کاملاً مراقب سیاست زدگی و بازی عناصر ضد ارزشی با محیط فرهنگی دانشگاه بوده و اجازه ندهند افرادی مختلف با انگیزه‌های سیاسی دانشگاه را محل جولان و تاخت و تاز خویش قرار دهند.

زرینه تحلیل سیاسی و دوری از سیاست‌زدگی را جزو شاخص‌های دانشجویان برشمرد.

زرینه با اشاره به 18 آذر روز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل در سال 1370 به عنوان معرف پیروزی ایرانی اسلامی و سند مظلومیت ملت در عرصه‌های بین‌المللی، ابراز داشت: به زعم تبلیغات یک سویه و سیاه‌نمایی دشمنان با معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ اقتدار ایران اسلامی و مظلومیت ملت به رخ جهانیان کشانده شد و جنگ تحمیلی سرآغاز خودکفایی نظام اسلامی بوده است.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول