اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا:

رسالت جنبش دانشجویی «روشنگری» است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا با اشاره به چشم‌انداز جنبش دانشجویی گفت: رسالت جنبش دانشجویی، روشنگری است.

رسالت جنبش دانشجویی «روشنگری» است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ابوالقاسم هوشمند که به ‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین به مناسبت روز دانشجو بود، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش گفت: اگر بخواهیم ماموریت و رسالت جنبش دانشجویی را در یک جمله بیان کنیم می­‌توان ادعا کرد که رسالت جنبش دانشجویی روشنگری است که همین یک جمله در قالب صدها مقاله قابلیت شرح و توضیح دارد.

وی اظهار داشت: روشنگری یعنی اینکه دانشجوی مسلمان چشم تیزبین امت است؛ دقیق و به موقع می‌­بیند و هشدار می­‌دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا ادامه داد: روشنگری یعنی دانشجوی مسلمان موذن است که اگر خواب بماند نماز مردم قضا می‌­شود. یعنی بیداری و هشیاری لازم را دارد و به موقع دیگران را نیز بیدار می­‌کند.

هوشمند اظهار داشت: روشنگری یعنی دانشجوی مسلمان یک نگاه به بیرون دارد، یک نگاه به درون دانشگاه تا ببیند برای او و کشورش چه برنامه‌­ای ریخته­‌اند و برای حفاظت از منافع ملی چه ظرفیتی در درون وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا گفت: روشنگری یعنی دانشجوی مسلمان از پس فضاسازی­‌های رسانه‌‌ای عبور می­‌کند و به لایه‌­های حقیقی مطالب دست پیدا می‌کند. یعنی واقع‌‌بینانه به مسائل نگاه می­‌کند و این واقعیات را به افکار عمومی منتقل می­‌کند.

وی در ادامه افزود: روشنگری یعنی اینکه دانشجوی مسلمان نقش هدایتگری جامعه را دارد که شغل انبیا است.

هوشمند گفت: روشنگری یعنی مدنظر قرار دادن آرمان‌های یک ملت به عنوان چراغ راه و در عین حال لحاظ کردن واقعیات برای چگونه پیمودن مسیر و همراه کردن دیگران است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید متخلق به اخلاق اسلامی باشد، عنوان کرد: انس با قرآن و ادعیه باید به صورت برنامه منظم روزانه‌اش باشد و دانشجوی روشنگر همواره به دنبال تعمیق مبانی معرفتی و تقویت چارچوب اندیشه‌­ای خود منطبق با آموزه‌‌های اسلامی است.

هوشمند عنوان کرد: البته دانشجوی مسلمان اولین و مهمترین رسالت خود که فتح قله‌­های علمی است را فراموش نمی­‌کند و همواره در کنار تمام فعالیت­‌های روشنگرانه خود نه تنها به عنوان یک بسیجی نمونه بلکه به عنوان یک دانشجوی ممتاز بین همگان شناخته می­‌شود.

این فعال دانشجویی کشور با نگاهی به تاریخچه جنبش دانشجویی اصیل در ایران و عمر 60 ساله آن که آغازش به 16 آذرماه سال 1332 برمی‌گردد، گفت: روحیه استکبارستیزی جنبش دانشجویی، همواره چه قبل و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مانند خون در پیکره جنبش دانشجویی به حرکت آن، دوام، معنا و اصالت داده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین ـ پیشوا یادآور شد: 16 آذرماه روز شگفتی است! روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است.

انتهای پیام/2462/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول