اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه‌ بازدید سرزده صورت گرفت

گلایه‌های پزشکان قشم از کمبود امکانات در حضور وزیر بهداشت

وضعیت بهداشت و درمان شهرستان قشم که مدیریت چندین جزیره مهم را به عهده دارد، چند سالی است که با بیمارستانی قدیمی با فضایی کم گره خورده و همواره وعده بهره‌برداری از بیمارستان جدید این شهر، توجیهی برای وضعیت موجود بوده است.

گلایه‌های پزشکان قشم از کمبود امکانات در حضور وزیر بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حسین حلال‌خور رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا این شهر، امشب در حاشیه بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به طور سرزده از روند فعالیت پروژه در حال ساخت بیمارستان 121 تخت‌خوابی پیامبر اعظم و بیمارستان قدیمی فاطمه الزهرا قشم صورت گرفت، با انتقاد از کمبود امکانات و فضای کم بیمارستان در این مورد توضیحاتی به وزیر بهداشت داد.

وی افزود: به خاطر ایرادات اساسی که در بیمارستان وجود دارد، حتی در حال حاضر با وجود تلاش بسیار زیاد پرسنل و پزشکان نارضایتی عمومی وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: کمبود مرکزی برای بیماران سرپایی، ازدحام بیماران در اورژانس، مطالبات معوقه 18 ماهه پرسنل بیمارستان و نبود پانسیون مناسب برای پزشکان از جمله مشکلات اصلی بیمارستان قشم است.

یکی دیگر از پرسنل اتاق عمل که خود را رزمنده جبهه و جنگ با 25 ماه سابقه جبهه معرفی کرد، نیز در این راستا گفت: متاسفانه در بخش مسکن مدیر عاملان سابق منطقه آزاد قشم هیچ‌گونه همکاری با پرسنل بیمارستان نداشته و خواستار توجه بیشتر به این مجموعه شد.

وی اظهار امیدواری کرد این دغدغه با همت مسئولان مربوطه رفع شود.

عباسعلی دهقان متخصص جراحی نیز در ادامه به نمایندگی از طرف پزشکان بیمارستان اضافه کرد: برخی از مشکلات مرتبط است با عدم پرداخت کارانه پزشکان که 18 ماه به تعویق افتاده و میزان کارانه پرداختی در قشم که در کمترین حد ممکن قرار دارد.

به گفته وی، پزشکان متخصص تنها از هزینه ویزیت و انجام عمل‌‌های جراحی 40 درصد دریافتی دارند.

این پزشک اضافه کرد: این در حالی است که پزشکان به طور شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل و بیشتر از مدت زمان الزامی در این مرکز مشغول به ارائه خدمت هستند.

به گزارش فارس، قاضی‌زاده هاشمی که برای نخستین بار پس از رسیدن به مقام وزارت به استان هرمزگان سفر و از بیمارستان‌ در حال ساخت پیامبر اعظم و بیمارستان قدیمی فاطمه الزهرا قشم دیدار می‌کرد، با انتقادات بی‌شماری پیرامون مشکلات ساختاری و درمانی از طرف پزشکان و همراهان مریض روبرو شد.

این در حالی است که مدت‌هاست مسئله درمان در جزیره به معضلی اساسی تبدیل شده است.

بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) قشم، در سال 1364 به عنوان زایشگاه تاسیس و آغاز به کار کرد و از سال 1371 به عنوان بیمارستان، با بخش‌های داخلی، جراحی، زنان، اورژانس، اطفال، سی سی یو و آی سی یو به بیماران خدمات داده است.

در سال 88 ساختمان اورژانس این بیمارستان که همواره یکی از مشکلات آن کمبود فضا بوده است، با 12 تخت توسط سازمان منطقه آزاد راه‌اندازی شد.

کل مساحت بخش جنرال 911.5 مترمربع، مساحت کل بیمارستان برابر 17448 مترمربع و زیربنای آن 3598 مترمربع است.

با توجه به این که این بیمارستان در قبل به عنوان زایشگاه و تسهیلات زایمانی بوده و به تدریج بر حسب نیاز قسمت‌های مختلف به آن اضافه شده، این امر باعث ایجاد ساختار نامناسب و غیر استاندارد شده است.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول