اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه علنی شورای شهر آمل؛

از چانه‌زنی پرچالش تا تقدیر از خبرنگار معلول آملی

دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل با یک چانه‌زنی پرچالش و با تقدیر از خبرنگار معلول آملی برگزار شد.

از چانه‌زنی پرچالش تا تقدیر از خبرنگار معلول آملی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شورای اسلامی دوره چهارم شهر آمل با رویکردی جدید و متفاوت گام به عرصه گذاشته‌اند و یکی از تفاوت‌های آن پذیرش و تمایل به حضور رسانه‌ها در جلسات علنی این شورا است، اما انگار هنوز تفکرات شورای گذشته و برخی نگرانی‌ها از حضور خبرنگاران در این شورا وجود دارد.

اگرچه همین زمان اندک نصفه و نیمه حضورمان در جلسات شورا را به فال نیک می‌گیریم، اما جلسه پنج شنبه شب شورای شهر که دقایق پایانی آن خبرنگاران اجازه حضور در آن را داشتند، نشان داد که هنوز تفکرات سنتی و برخی رفتارهای اعضای پا به سن گذاشته شورای اسلامی حضور خبرنگاران را عاملی خوب نمی‌دانند.

جلسه شورای اسلامی شهر آمل از احوالی ساعت 17 تا 17 و 30 دقیقه عصر آغاز شد، در ساعت 19 و پنج دقیقه درب‌هایش به روی خبرنگاران گشوده شد و حدود 19 و 50 دقیقه به پایان رسید.

قدم زدن در شهر حق معلولان است

ربابه محمدزاده خبرنگار معلول آملی که به مناسبت روز جهانی معلولان و به عنوان مشاور رئیس اداره بهزیستی آمل در جلسه علنی شورای اسلامی تجلیل شد، در سخنانی با اشاره به اینکه تمام مشکلات معلولیت را به جان می‌خرم تا به رسالتی که دارم عمل کنم، افزود: به شعار معلولیت محدودیت نیست، اعتقاد دارم و احساس می‌کنم این وضعیت هدیه‌ای است که از سوی خداوند در من نهاده شده است.

وی با انتقاد از وضعیت پیاده‌روها، ورودی ادارات و نهادهای شهرستان بیان کرد: تقریبا هیچ اداره و پیاده‌رویی برای حضور معلولان مناسب‌سازی نشده است، در حالی که این حق ماست که در شهر قدم بزنیم و به امور زندگی خود رسیدگی کنیم.

محمدزاده اعلام کرد: بسیاری از برج‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده‌، هیچ راه ورودی برای معلولان ندارند و معتقدم که این برج‌سازان برج‌های خود را بر دل معلولان ساخته‌اند.

احداث 20 هزار مترمربع همسان‌سازی پیاده‌روها

رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز با اشاره به اینکه خواسته‌های معلولین در زمینه پیاده‌روها به حق و منطقی است و تلاش می‌کنیم خواسته‌ها را برآورده کنیم، بیان کرد: در آمل پنج هزار و 400 معلول وجود دارد، اما اگر یک معلول نیز وجود داشت، ما وظیفه داشتیم به آن رسیدگی کنیم.

خسرو ابراهیم‌زاده از اجرای 20 هزار مترمربع همسان‌سازی پیاده‌روها در شهر آمل خبر داد و یادآور شد: این طرح ابتدا در خیابان امام خمینی و طالب آملی صورت گرفت و رویکردمان بر ادامه اجرای این طرح در مناطق محروم شهر است تا همه شهروندان از آن استفاده کنند.

شهردار آمل نیز با بیان اینکه بسیاری از ادارات طبقاتی هستند و اگر ما ورودی‌ها را نیز مناسب سازی کنیم بازهم برای رفت و آمد معلولان دچار مشکل هستند، تصریح کرد: از این به بعد در صدور پایان کار مناسبت سازی را رعایت می‌کنیم.

چانه‌زنی پرچالش

بحث بر سر صورت وضعیت مالی دو پروژه هتل شهر آمل و سرای مهر بازنشستگان این شهر نیز به چانه‌زنی پرچالش در این جلسه تبدیل شد.

طرحی برای اجرا از سوی سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل صورت گرفت، اما به نظر می‌رسد این پروژه‌ها از ابتدا از مصوبه شورای اسلامی شهر آمل برخوردار نبودند و در پایان کار نیز برخی ریزه‌کاری‌ها و هزینه‌های اضافی دیده نشده و دو صورت وضعیت در یک مورد با اختلاف 120 میلیون تومانی ارائه شده است.

شهردار آمل در دفاع از این پروژه بیان داشت: کاری در قالب مشخص به سازمان بهسازی واگذار شد و سازمان نیز آن‌ها را به صورت کامل با وضعیت مشخص اجرا کرد، اما اینکه برخی استعلام‌ها و مصوبات از ابتدا اخذ نشد، به دلیل نوپا بودن سازمان بود که نتوانست قراردادهای قوی و با پیش‌بینی درست را در آینده اجرا کند، اما کار انجام داده شده مشخص، قابل تقدیر، و قابل اندازه‌گیری است.

قدرت‌ ناییج‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر آمل در نقد این عمل بیان کرد: اگرچه این سازمان با شدت این پروژه‌ها را انجام داد، ولی اگر تجربه کاری نداشت شهرداری که دستگاه عریض و طویلی است، باید به این پروژه نظارت می‌کرد و باید مجوز شورا را می‌گرفت.

وی افزود: چگونه‌ دستگاهی از قراردادها سررشته ندارد، ولی در سال 20تا 30میلیارد تومان به آن پروژه برای اجرا واگذار می‌شود.

تسلیمی نائب رئیس شورای شهر نیز با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در دوره شورای سوم اجرا شده است و تنها صورت وضعیت آن در دوره چهارم ارائه شده، گفت: این نظارت باید در شورای سوم صورت می‌گرفت.

تورنگ عضو کاملا موافق تصویب این مصوبه که با قاطعیت از این پروژه‌ها دفاع می‌کرد، یادآور شد: همه مسائل این پروژه‌ها مورد تایید است، اما عجله در کار موجب این وضعیت شده است.

خدیجه قدرت عضوی که به شدت از این وضعیت گلایه داشت و مصرانه تصمیم داشت این مصوبه تایید نشود، گفت: شهردار آمل با قدرت کار می‌کند، اما اگر قرار باشد که مجموعه وی بخواهند کارتراشی کنند، این برای شورا قابل قبول نیست و از سوی دیگر چرا برخی اجازه نمی‌دهند که ما حرف بزنیم و تنها دوست دارند مصوباتی که خودشان می‌خواهند، تصویب می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدا شهردار به مجموعه‌اش گفت که باید از بهترین مصالح و تجهیزات برای سرای مهر بازنشستگان استفاده شود و گفته بود که همه هزینه‌ها را در نظر بگیرند و چرا حالا بعد از ماه‌ها از اجرای پروژه یک صورت وضعیت جدید به شورا ارائه می‌شود.

ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز با اشاره به اینکه تمام مصوباتی که در کمیسیون‌ها تصویب شده باشد یا نشده باشد، بار دیگر در صحن علنی شورا مطرح می‌شود، تصریح کرد: اگرچه این پروژه‌ها در شورای سوم مصوبه نداشت، اما تلاش برای اجرای پروژه با کیفیت مطلوب بود و اگر اختلاف هزینه‌ای هست برای تجهیز سرای مهر به بهترین امکانات برای بازنشستگان است.

جلسات شورا فقط صرف میوه و شیرینی نیست

در اوج چالش مطرح شده، ناگهان حضور خبرنگاران باردیگر به یاد شوراییان افتاد و برخی اعضا از جمله تورنگ و آذرگشت معتقد بودند که در حضور رسانه‌ها نباید چالش‌ها را مطرح کرد و ناییج‌نژاد نیز گفت که به دلیل حضور رسانه‌ها برخی مسائل را نمی‌گویم.

شهردار آمل در این زمینه با بیان اینکه از اینکه شوراییان بابت یک پروژه چانه‌زنی می‌کنند و حساسیت دارند تشکر می‌کنم، گفت: تلاش برای ارتقای مجموعه از ابتدای ساخت تا پایان مجموعه وجود دارد و این چانه‌زنی با حضور خبرنگاران خوب است تا بدانند جلسات شورا فقط صرف میوه و شیرینی نیست و این بحث‌ها برای شفاف‌سازی فعالیت‌های مجموعه انجام می‌شود.

احمدامیرسلیمانی یادآور شد: از چانه‌زنی دوستان تشکر می‌کنم و این تاخیر را به حساب عجله ما در کار بگذارید.

به گزارش فارس؛ اگرچه این مصوبه به دلیل اینکه پروژه با شرایط مناسب اجرایی شده بود، به تصویب رسید، اما نکته حائز اهمیت آن تذکرات برخی اعضای شورا برای انعکاس مناسب این جلسه بود که معتقدیم شورا نهاد اداری نیست که با ابلاغ مجموعه بالادستی منصوب شده باشد، اعضای شورای شهرها با رای مستقیم مردم و با مشارکت بالای آنان به این صندلی تکیه زده‌اند و نباید مردم و رسانه‌ها را به عنوان نماینده افکار عمومی در میان خود غریبه بدانند، بلکه برای چهار سال آینده این حق مردم است که بدانند عملکرد و جایگاه شوراییانی که به آنها رای داده‌اند، چگونه بوده است و اگر امروز مطرح نشود در روزها و سال‌های دیگر به گوش مردم خواهد رسید.

معتقدیم مجموعه بدون چالش وجود ندارد و به قول شهردار همه چالش‌ها برای شفاف‌سازی است که قابل تقدیر و قدردانی است.

----------------------

گزارش الناز پاک‌نیا

---------------------

انتهای‌پیام/86011/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول