اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

جنبش‌های دانشجویی به بیداری دانشجویان مبدل شود

امام جمعه لنده با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری تحولات اجتماعی گفت: جنبش‌های کنونی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید به بیداری دانشجویان مبدل شود.

جنبش‌های دانشجویی به بیداری دانشجویان مبدل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تأثیر کسب حلال در زندگی گفت: کسب ثروت به عنوان مهمترین منبع تأمین‌کننده نیازهای مادی، یک گرایش غریزی در انسان است.

وی افزود: در روایات و احادیث مختلف کسب حلال به عنوان جهاد فی سبیل‌الله معرفی شده و آن را یک مأموریت الهی‌ می‌دانند.

امام جمعه لنده گفت: وقتی که طمع به سراغ انسان بیاید کسب حلال از مسیر اصلی خود منحرف و به حرام‌خواهی سوق داده می‌شود.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به آثار و نتایج کسب حرام در زندگی تصریح کرد: عدم قبولی نماز، عدم استجابت دعا، سزاوار آتش جهنم شدن بدن انسان و عدم قبولی حج و عمره از مهمترین آثار این پدیده شوم در زندگی انسان است.

وی در ادامه با تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) افزود: امام محمد باقر که به شکافنده علوم معروف است نقش ارزشمندی در تبلیغ و انتشار مفاهیم و علوم دینی در جامعه داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: خواستگاه و علت به وجود آمدن رویدادهای تاریخی مهمترین بخش هر رویداد بوده که باید به آن توجه شود.

کیانی‌اصل خاطرنشان ساخت: 16 آذر روز مقاومت و استکبارستیزی دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به کشور است.

وی افزود: کشتار دانشجویان و اقدامات رژیم شاه در این زمینه برای به فراموشی سپردن خواستگاه این حرکت عظیم و نفس راحت کشیدن استکبار بوده که خوشبختانه با بصیرت و آگاهی که دانشجویان آن زمان از خود نشان داده‌اند محقق نشد.

کیانی‌اصل به اهداف دانشجو در جامعه اشاره کرد و گفت: دانشجو باید مبدأ تغییر و تحول در جامعه باشد و عدالت‌خواهی، مبارزه با فقر و فساد را هدف اصلی خود قرار دهد.

امام جمعه لنده با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری تحولات اجتماعی افزود: جنبش‌های کنونی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید به بیداری دانشجویان مبدل شود.

وی در ادامه به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شورا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با رویکرد اسلامی کردن دانشگاه به وجود آمده است.

کیانی‌اصل تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در جامعه امروز سوق دادن جامعه و دانشگاه به رویکرد اسلامی است که همه مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) گفت: همه معصومین(ع) تشریح و تبیین احکام اسلامی را مهمترین هدف خود قرار داده و در این زمینه تلاش‌های بسیار کرده‌اند.

امام جمعه لنده افزود: امام موسی کاظم(ع) در این زمینه تاکتیک‌های خوبی از جمله اقدامات علنی و مخفیانه‌ بر علیه حکومت‌جور زمانه خود اتخاذ کرده‌اند.

کیانی‌اصل در ادامه به 10 دسامبر و 19 آذرماه اشاره کرد و گفت: 19 آذر مصادف با 10 دسامبر به عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده است.

وی افزود: در جریان جنگ جهانی دوم، هنگامی که منشور ملل‌متحد در دست تدوین بود، احترام به حقوق بشر و آزادی‌های سیاسی مورد توجه نمایندگان کشورهای مختلف جهان واقع شد.

امام جمعه لنده گفت: سازمان ملل متحد بعد از مدتی تصمیم گرفت که این حقوق، همه جا و برای همه ملت‌ها قابل اجرا باشد و امروز احترام به حقوق بشر از ضروریات جامعه جهانی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/82013/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول