اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

دستگاه‌های حفار ‌اصول ایمنی را برای آسایش شهروندان رعایت کنند

فرماندار چرام گفت: دستگاه‌های حفار در هنگام انجام حفاری اصول ایمنی را در راستای ایجاد امنیت و آسایش همه جانبه شهروندان رعایت کنند.

دستگاه‌های حفار ‌اصول ایمنی را برای آسایش شهروندان رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز جلسه کمیسیون حفاری شهرستان چرام با حضور فرماندار این شهرستان، کارشناس امور عمرانی فرمانداری، رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان بویراحمد، شهردار، رئیس اداراه راه و شهرسازی، آبفای شهری و جمعی از دیگر اعضا در سالن فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

علی‌رضا نیکروز در این نشست اظهار کرد: سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سایه تعامل بیشتر بین ادارات شهرستان میسر خواهد بود.

فرماندار چرام بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های متولی اجرای پروژه ها با اعضای کمیسیون حفاری و کارشناس این فرمانداری تأکید کرد و گفت: ادارات خدماتی از جمله آبفای شهری و روستایی، گاز، برق و اداره راه و ترابری با هماهنگی شهرداری‌ در محدوده شهر و با هماهنگی بخشداران در محدوده روستاها با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدامات لازم را معمول دارند.

وی با بیان اینکه تمام ادارات خدمات‌رسان در محدوده خارج از شهر و روستا جهت رعایت حریم استعلام لازم را از اداره راه و شهرسازی به عمل آورند، عنوان کرد: با توجه به طرح‌های مصوب شهر چرام، تعیین حریم قسمت خروجی شهر چرام به سمت دانشکده صنعت و معدن تا فاصله یک‌هزار و 320 متر از پل خروجی بر عهده شهرداری بوده و ادارات خدمات‌رسان باید استعلام لازم را از شهرداری اخذ کنند.

نیکروز اخذ استعلام لازم از بنیاد مسکن را در سایت مسکن مهر توسط ادارات خدمات‌رسان ضروری دانست و یادآور شد: هرگونه مسئولیت ناشی از عدم استعلام بر عهده مدیر ادارات خدمت‌رسان خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: حریم راه‌های روستایی 12.5 متر و حریم راه‌های بین شهرستان 22.5 متر بوده که جهت رعایت حریم ساخت و ساز 30 متر از حریم تاسیسات به حریم آن اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که جهت جلوگیری از احتمال تصادفات شرکت آبفای شهری با قید فوریت نسبت به اجرا و بازسازی منهول‌های فاضلاب اقدام کند، خاطرنشان کرد: فرمانداری پیگیری لازم را از مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم تعطیلی پروژه‌های ورودی و همچنین جاده باغچه سادات به عمل می‌آورد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های حفار بدون استعلام و امضاء توافق‌نامه حق هیچگونه حفاری ندارند، تمام دستگاه‌های حفار را موظف به نصب علائم بازدارنده کرد.

نیکروز تصریح کرد: دستگاه‌های حفار در روستاهایی که دارای طرح هادی بوده و معابر روستا آسفالت شده است با استعلام از دهیاری و شورای روستا اقدام به حفاری کند.

وی گفت: شرکت گاز نیز به مانند دیگر ادارات عضو کمیسیون حفاری موظف به رعایت مصوبات و ضوابط مربوط به کمیسیون حفاری بوده هزینه‌های لازم در خصوص پر کردن نوار حفاری را در پیمان‌های پیمانکاران خود ببندند.

فرماندار چرام با اشاره به اینکه رفاه و آسایش مردم در انجام امور باید در اولویت قرار گیرد، اذعان داشت: دستگاه‌های حفار در هنگام انجام حفاری اصول ایمنی را در راستای ایجاد امنیت و آسایش همه جانبه شهروندان رعایت کنند.

این مسئول همچنین ادامه داد: شرکت‌های خدمات‌رسان باید میزان حریم و فاصله‌ها را در حفاری‌های خود رعایت کنند و حفاری‌ها باید با توجه به دستورالعمل و آئین‌نامه کمیسیون حفاری انجام شود.

در ادامه این نشست نیز، خسرو پرویزی رئیس اداره برق چرام، اظهار کرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه برق نیاز به اجرای طرح دو مداره برق در چرام وجود دارد که اجرای این طرح مستلزم همکاری همه جانبه ادارات شهرستان است.

انتهای پیام/82002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول