اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای انجمن اولیا و مربیان مطرح شد

ثبت 410 ازدواج و 92 طلاق در رودان

نشست شورای انجمن اولیا و مربیان رودان که با محوریت نقش خانواده در زندگی برگزار شد، حاوی نکاتی از جمله بیان آمار ازدواج و طلاق از طرف مسئولان بود.

ثبت 410 ازدواج و 92 طلاق در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان واقع در شرق مرکز هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش رودان، مدیر این اداره در نشست مذکور با بیان اینکه وجود 92 مورد طلاق در شهرستان طی پنج ماهه اخیر نگران کننده است، گفت: توجه ویژه همه دستگاه‌ها برای آموزش خانواده‌ها ضروری است.

موسی خادمی ادامه داد: آمار طلاق در رودان نگران کننده است و برنامه‌ریزی در راستای تقویت و تحکیم خانواده که اساس و پایه هر جامعه‌ است، باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: از مهمترین راهکارهای موجود جدی گرفتن موضوع آموزش خانواده‌هاست که با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها تحقق این امر امکان‌پذیر می‌شود.

خادمی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش با همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه آموزش خانواده‌ها، اضافه کرد: هرگز نباید تصور کرد که آموزش و پرورش می‌تواند به تنهایی این مشکل را بر طرف کند، بلکه همه برای بر طرف کردن مشکل طلاق باید بسیج شوند تا شاهد از هم گسستگی بنیاد خانواده‌ای در رودان نباشیم.

مدیر آموزش و پرورش رودان تصریح کرد: گرایش به سوی دینداری و آموزه‌های دینی و مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌تواند از مهمترین عوامل کاهش طلاق در خانواده‌ها باشد.

عباس ناصحی کارشناس امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری رودان نیز در ادامه اظهار داشت: در پنج ماهه اول نخست سال 92 تعداد 410 ازدواج در رودان به صورت رسمی در دفاتر ازدواج و طلاق به ثبت رسیده است که از این تعداد 218 زوج ساکن شهر و 192 زوج از روستاهای رودان با هم ازدواج کردند.

وی نیز به لزوم آموزش خانواده در مناطق شهری و روستایی اشاره و اضافه کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، 92 مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده که قریب به 22.5 درصد از کل ازدواج‌های صورت گرفته در این شهرستان است.

این کارشناس امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری رودان تصریح کرد: از عوامل آمار بالای طلاق در این شهرستان می‌توان به نبود یا کمبود دفاتر ازدواج و طلاق در شهرستان‌های جنوب استان کرمان نظیر کهنوج و منوجان اشاره کرد که برای ثبت طلاق به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، این عامل باعث افزایش آمار ثبت طلاق در شهرستان رودان شده است.

این مسئول به عوامل متعددی که در ازدواج‌های ناموفق دخیل هستند اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و آگاهی دادن به خانواده‌ها، مشاوره‌های قبل از ازدواج، گنجاندن دروس یا واحدهای دانشگاهی برای افراد، تحکیم بنیان خانواده و آموزش آموزه‌های دینی را از مهمترین عوامل کاهش طلاق در جامعه می‌توان عنوان کرد.

انتهای پیام/88001/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول