اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار کردستان مطرح کرد

افزایش طلاق در کردستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از افزایش آمار طلاق در استان خبر داد و سریال‌های ماهواره‌ای را سبب افزایش جدایی‌ها و طلاق توافقی در استان ذکر کرد.

افزایش طلاق در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس، ایرج حسن‌زاده بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: در افزایش طلاق تهاجم فرهنگی نقش مؤثری داشته و از زمانی که ماهواره زیاد شده پرونده‌های طلاق هم بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان که در سنوات گذشته رتبه‌های خوبی نداشتیم مشکلات طلاق و آسیب‌های خانواده بوده، گفت: رتبه طلاق در استان کردستان نسبت به کشور و میانگین کشوری بسیار بالاست.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌های ماهواره، سریال‌های ترک و پوشش غربی بازیگران و زنان غربی فرهنگ خانواده‌ها را متزلزل کرده است.

کشف 45 هزار دستگاه ماهواره در کردستان

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری کردستان از کشف 45 هزار دستگاه ماهواره در استان در شش‌ماهه اول امسال از سوی توسط نیروی انتظامی خبر داد و افزود: سال گذشته هم همین مقدار را داشتیم که در این مورد خانواده‌ها مقصرند.

حسن‌زاده همچنین به کشف 6 ‌هزار بطری مشروبات الکلی دست‌ساز اشاره کرد و گفت: سال گذشته افراد بسیاری در اثر استفاده از مشروبات الکلی آلوده که عمدتاً جوان بودند مصدوم و فوت شدند.

وی همچنین بیان داشت: در شش‌ماهه اول امسال یک‌هزار و 469 مورد مزاحمت خیابانی، 93 مورد ارتباط نامشروع و 73 مورد شرب خمر داشتیم که این افراد دستگیر شدند.

حسن‌زاده در مورد کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی برای زنان و در حوزه زنان نیاز استان بوده و لازم است هر فصل یکبار برای ارتقای سلامت بانوان برگزار شود.

وی مسائل خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت: سال‌ها طول می‌کشد تا اقدامات در این زمینه‌ها بازتاب داشته و خود را نشان دهد.

معاون سیاسی امنیتی استان تقویت باورهای دینی را عامل جلوگیری از آسیب‌ها ذکر کرد و اضافه کرد: در جمهوری اسلامی آزادی‌های زیادی به بانوان داده شده و بانوان ما از تمامی امکانات برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت دانشجویان، دختر هستند، خاطرنشان کرد: در کردستان کمترین مشکل را در ارتباط با دانشجویان دختر داریم.

حسن‌زاده یادآور شد: صداقت یکی از مهمترین عوامل در تحکیم بنیان خانواده بوده و دروغ منشأ تمام پلیدی‌هاست.

وی در پایان گفت: اگر زن و شوهرها با هم تشریک مساعی داشته باشند و تفاهماتشان را بر اساس چارچوب‌های دینی قرار دهند، مشکلات ما کمتر می‌شود.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول