اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

پیشی گرفتن طلاق بر ازدواج / هر چهار ساعت یک طلاق به ثبت می‌رسد

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از پیشی گرفتن طلاق بر امر ازدواج در استان اردبیل بر اساس آخرین آمار و ارقام مستند خبر داد.

پیشی گرفتن طلاق بر ازدواج / هر چهار ساعت یک طلاق به ثبت می‌رسد

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در نیمه اول امسال بیش از یک هزار و 187 مورد طلاق در استان اردبیل به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل طلاق ثبت شده در استان اردبیل 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه هر چهار ساعت یک طلاق و در هر روز شش مورد طلاق در استان اردبیل به ثبت می‌رسد، یادآور شد: نرخ خام طلاق 1.9 در هزار یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان اردبیل دو مورد طلاق اتفاق می‌افتد.

این مسئول تصریح کرد: در نیمه اول سال ‌جاری بیش از 9 هزار و 288 مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش سه درصدی را در ثبت ازدواج شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل به طور متوسط هر روز 15 مورد و هر ساعت دو مورد ازدواج در دفاتر رسمی به ثبت می‌رسد که در قیاس با طلاق وضعیت ازدواج در حد پایینی است.

امینی نرخ خام ازدواج را 15.6 در هزار یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان اردبیل 15 مورد ازدواج به ثبت می‌رسد که این رقم قابل تامل است.

وی از افزایش نمایندگی ثبت احوال در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: سه نمایندگی ثبت احوال در هفته بسیج در شهرهای ارشق، اصلاندوز و شاهرود خلخال به اداره تبدیل شده و ما شاهد  بهره‌برداری ساختمان این ادارات در شهرهای یاد شده بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه در یک سال گذشته نمایندگی ثبت احوال در آبی‌بیگلو، کورائیم، فیروز و عنبران را فعال کردیم، افزود: در راستای ارتقای تشکیلات پست سازمانی تعداد پست‌های سازمانی از 167 مورد به 222 پست ارتقا یافت و در این مدت تغییر وضعیت 72 نفر قراردادی به پیمانی را شاهد بودیم.

امینی عنوان کرد: در دو سال گذشته با جذب 102 نفر نیروی جدید در مناطق مختلف استان اردبیل تعداد نیروهای ما در ثبت به 180 نفر افزایش یافت و به دلیل آنکه ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی است ما بیش از 25 نفر سرایدار نیز به شکل کار معین استخدام کردیم که اغلب افراد کم سواد و مربوط به خانواده‌های ایثارگران بودند.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از صدور احکام رسمی فرزندان ایثارگر در این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه برخی از مشکلاتی که به وجود آمده بود، برطرف شده و یا در حال رفع است.

انتهای پیام/62003/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول