اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز کشور:

نماز پادزهر آسیب‌ها و افول اخلاقیات است

معاون یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز و روح عبودیت الهی در جامعه پادزهری در برابر آسیب‌ها و کاستن از منکرات و بداخلاقی‌هاست.

نماز پادزهر آسیب‌ها و افول اخلاقیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام جواد حیرانی عصر امروز در همایش یاوران نماز در کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: اگر افراد جامعه بتوانند احکام و مبانی شرعی را به خوبی انجام داده و روح عبودیت الهی را ساری و جاری سازند جامعه از فساد، گمراهی و همچنین تباهی در امان می‌ماند.

وی تصریح کرد: اگر جامعه روح نماز پیدا کند آمار طلاق، بزهکاری، قتل، غارت، اعتیاد و... به صورت چشمگیری رو به افول رفته و آسیب‌های اجتماعی کم کم کاهش می‌یابد.

حیرانی خاطرنشان کرد: قریب به 100 آیه به صورت مستقیم و حدود 900 واژه به طور غیر مستقیم در قرآن به برپایی نماز اشاره داشته که بیانگر اهمیت این فریضه‌ واجب الهی است.

این مسئول اضافه کرد: نماز در احادیث و روایات اهل بیت (ع) نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و بایستی با بهره‌گیری از آنان در صدد احیای این فریضه‌ الهی باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: برپایی نماز همواره مورد توجه ائمه‌ اطهار بوده و اینک وظیفه‌ همگانی است تا نسبت به این فریضه الهی نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور با اعلام اینکه در تمامی استان‌ها هسته‌های یاوران نماز تشکیل شده است، یادآور شد: یاوران نماز هم به صورت نرم‌افزاری و هم به صورت سخت‌افزاری باید در صدد ترویج و تبلیغ این امر الهی در بین اقشار جامعه باشند.

حیرانی در ادامه گفت: یاوران نماز باید مسائل و مشکلات پیش روی خود را در کارگروه‌های تخصصی مطرح کرده و نسبت به حل و رفع آن تلاش کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول