اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رادان:

نماز بی‌ولایت حقه بازی است

جانشین فرمانده انتظامی گفت: نماز بدون ولایت حقه‌بازی است و موجب انحراف دین می‌شود.

نماز بی‌ولایت حقه بازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز در همایش سراسری «کوپ» به واقعه عاشورا اشاره کرد و عشق به امام حسین (ع) و امام زمان (عج) را وصف‌ناپذیر خواند.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار سپاه دشمن در مقابل 72 نفر سپاه امام حسین (ع) صف‌آرایی کردند، افزود: این آدم‌ها نکبت‌ترین کارها را انجام دادند.

وی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسانی در جبهه مخالف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند، تصریح کرد: تاسیس کوفه از سپاه اسلام شکل گرفت و خلافت علی (ع) در این شهر درک شد و مردم آن در جنگ‌ها با علی (ع) همراه بودند.

رادان با اشاره به اینکه علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) در کوفه زندگی می‌کردند، گفت: کوفیان آنها را می‌شناختند و بیشتر نامه‌ها و خطبه‌های علی (ع) در کوفه تهیه شد یعنی کوفیان شاگردان نهج‌البلاغه علی (ع) بودند.

وی به روایات تاریخ درباره شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: کوفیان با وجود اینکه خاندان علی (ع) را می‌شناختند، اما غیر از شهادت امام حسین (ع) نکبت‌آورترین و عجیب‌ترین کارها را انجام دادند و به بدن امام تاختند.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اینکه طبق سند تاریخ کوفیان امام حسین (ع) را می‌شناختند که از او دعوت کردند، افزود: کلیدی‌ترین سخن امام حسین (ع) این بود که فرمودند «شکم‌های اینها از حرام پر شده است».

وی سه عامل را دلیل تنها گذاشتن «ولی» عنوان کرد و یادآور شد:  هر کس ولی خود را تنها بگذارد، دارای سه عامل پر کردن شکم از حرام، ترس و جهل و نادانی است.

رادان با تصریح بر اینکه آدم‌های جاهل و نفهم ترس را پیشه کردند، گفت: کوفیان در کربلا روی سپاه شام را سفید کردند و اگر حواس ما نباشد و با سه عامل تهدید، تطمیع و جهل نجنگیم ممکن است ما نیز جزو 30 هزار سپاه مذکور شویم.

وی سپاه دشمن در مقابل امام حسین (ع) را افرادی با نماز و روزه عنوان کرد و یادآور شد: آنها به ظاهر اهل نماز و روزه و حافظ قرآن بودند، اما از «ولی» خود دور شدند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شناختن «ولی» زمان را مستلزم هزینه دانست و تصریح کرد: کسی که می‌خواهد «ولی» زمان خود را بشناسد، باید از جان و مال هزینه کند و در سختی‌ها با «ولی» همراه باشد.

وی با بیان اینکه در پس کربلای حسینی (ع) کربلای شلمچه وجود دارد که سربازان آن از هیچ چیز نترسیدند، خاطرنشان کرد: رزمندگان کربلای شلمچه مانند شیر پای رهبر خود ایستادند.

رادان، دو سپاه کفر و اسلام را از نیروهای کربلا ذکر کرد و افزود: سهم ما در این سپاه آنچه که خود رقم می‌زنیم، است.

وی با تاکید بر اینکه نماز بی‌ولایت حقه بازی است، یادآور شد: نماز بی‌ولایت موجب انحراف دین می‌شود، مانند زمان‌هایی که شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی متذکر شد: اگر می‌خواهیم حسینی (ع) باشیم، باید واقعاً حسینی باشیم و راه حسینی شدن راه عاقبت به‌خیر شدن مسیر خدمت ما است.

انتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول