اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه قزوین+20:

شهرسازان هنوز دخالت جدی در شهرسازی ندارند

عضو کارگروه قزوین+20 شهرداری قزوین گفت: شهرسازان هنوز نتوانسته‌اند در شهرسازی دخالت جدی داشته باشند.

شهرسازان هنوز دخالت جدی در شهرسازی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی پارسامهر ظهر امروز در نخستین نشست مناظره‌ای چالش‌های معماری و شهرسازی در ایران که در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهرسازان هنوز نتوانسته‌اند در شهرسازی دخالت جدی داشته باشند تا بتوانند چالش‌های شهرسازی ایران را شناسایی کنند.

پارسامهر با بیان اینکه شهرسازی به مفهوم علمی خود امری جدید در ایران است و شاید صورت جدی آن در 20 سال اخیر مطرح شده است، افزود: باید بسترها برای حضور نیروهای جوان و متخصص در این عرصه فراهم شود تا بتوان در سال‌های آتی میزان چالش‌ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر شهرساز در سطح ایران وجود دارد که کمتر از یک هزار نفر آنان پروانه اشتغال دارند، تصریح کرد: آمار شهرسازان فعال در حوزه مدیریت شهری اندک است؛ به طوری که با وجود یک هزار و 200 شهر در سراسر کشور، هر یک از آنها می‌تواند سه یا چهار نفر شهرساز را در مدیریت شهری بپذیرد.

عضو کار گروه قزوین+20 شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه در ایران شهرنشینی نسبت به شهرسازی پیشی داشته است، ادامه داد: طرح‌های جامع شهری در ایران توفیق زیادی نداشته است؛ اما می‌تواند به عنوان یک سند راهبردی، دستورالعملی را برای نهادهای اجرایی مشخص کند.

پارسامهر یادآور شد: توجه به تولید کاربری‌ها در طرحی که صرفاً توزیع کاربری‌ها را مشخص می‌کند، نیازمند حضور شهرسازان است؛ اما برای استفاده از این نیروها ساز و کاری تعریف نشده است.

در این مناظره در کنار پارسامهر، بهرام امین‌زاده مدیر گروه شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در گروه مهندسان مشاور و اهل حرفه؛ حسین بحرینی استاد تمام و منوچهر طبیبیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گروه دانشگاهیان و نظریه‌پردازان و نیز علی فرخزاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان صاحب‌نظر در حوزه اجرایی شرکت داشتند.

انتهای پیام/77011/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول