اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام پزشکی قانونی:

یک سوم از پرونده‌های متشکله در قوه قضائیه نیازمند نظرات کارشناسی است

قائم مقام پزشکی قانونی گفت: یک سوم از پرونده‌های متشکله در قوه قضائیه نیازمند نظرات کارشناسی است.

یک سوم از پرونده‌های متشکله در قوه قضائیه نیازمند نظرات کارشناسی است

به گزارش خبرگزار فارس از زنجان، عبدالرزاق برزگر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان اجرای عدالت را مهم‌ترین رسالت قوه قضائیه اعلام کرد و اظهار داشت: پزشکی قانونی هم به این روند کمک می‌کند.

وی با اشاره به پیچیده و متنوع شدن جرائم ادامه داد: پزشکی قانونی با استفاده از علوم مختلف و تخصص متخصصان به کشف حقیقت و عدالت کمک می‌کند.

قائم مقام پزشکی قانونی تصریح کرد: پزشکی قانونی یکی از ضابطین کمک به کشف حقیقت است و به اجرای عدالت کمک می‌کند.

این مسئول با تاکید بر مهم بودن نظرات کارشناسانه پزشکی قانونی در صدور حکم قضایی گفت: این نظرات در برخی مواقع نقش مهمی ایفا می‌کند.

برزگر با بیان اینکه یک سوم از پرونده‌های متشکله در قوه قضائیه نیازمند نظرات کارشناسی هستند، اضافه کرد: پزشکی قانونی برای ابراز نظر نیازمند امکانات خاص خود از جمله لوازم تشریح و آزمایشگاه‌های مورد نیاز است.

وی پزشکی قانونی را تلفیق دو فرآیند پیچیده علوم پزشکی و حقوق اعلام کرد و افزود: مراجعان به این ارگان  تألمات روحی خاص خود را دارند که مسئولان پزشکی قانونی باید مدّنظر قرار داده و ملاحظات لازم را در این مورد داشته باشند.

قائم مقام پزشکی قانونی تاکید کرد: کار در پزشکی قانونی شرایط خاص خود را به لحاظ روحی و تخصص نیاز دارد.

این مسئول حفظ کرامت انسان‌ها را از اصول اساسی کار در پزشکی قانونی اعلام کرد و ابراز داشت: این حفظ کرامت حتی برای متهمان هم الزامی است.

برزگر با بان اینکه 60 درصد از کارکنان پزشکی قانونی تحصیلات کارشناسی به بالا دارند، اضافه کرد: دارا بودن حسن خلق و تحصیلات عالیه از ویژگی‌های کارکنان این اداره کل محسوب می‌شود.

وی تعداد مراجعات سالانه پزشکی قانونی را 2.5 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: مراجعات به این ارگان متنوع است به طوری که شامل مراجعات سرپایی تا انتقال جسد می‌شود.

قائم مقام پزشکی قانونی بر لزوم تامین امکانات و فضای مورد نیاز برای کار در پزشکی قانون تاکید کرد و یادآور شد: حضور ارباب رجوع در محل پزشکی قانونی با توجه به شرایط خاص در فضای نامناسب اوضاع را بغرنج می‌کند.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های انجام شده در استان زنجان برای ارتقای سطح تجهیزات موجود اشاره، اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در راستای تامین امکانات مورد نیاز در حال حاضر زنجان، هیچ مراجعه‌ای به استان‌های دیگر ندارد.

برزگر پیشرفت‌های صورت گرفته در استان زنجان را در مورد تامین تجهیزات مور نیاز مرهون همدلی موجود در بین ارگان‌های ذیربط دانست.

وی با بیان اینکه در سطح کشور قطب‌های خدمات‌رسانی در حوزه پزشکی قانونی تعریف شده خاطرنشان کرد: امکانات تهیه شده موجب تسریع روند امور شده و از اطاله دادرسی پیشگیری می‌کند.

قائم مقام پزشکی قانونی بر وجود بستر مناسب آموزش و پژوهش در پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: این بستر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: فراهم بودن زمینه انجام پژوهش‌ در پزشکی قانونی به ارتقای علوم هم کمک می‌‌کند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

برزگر با بیان اینکه علم پزشکی هم به مانند دیگر علوم در حال پیشرفت است، متذکر شد: در این راستا پزشکی قانونی هم سمینارهای خاص خود را در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند که همایش پیکرشناسی یکی از آنها محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از اقدامات مهدی فروزش برای ارتقای وضعیت پزشکی قانونی استان زنجان، برای مهرداد ستاره مدیرکل پزشکی قانونی جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول