اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رفع کمبود تجهیزات پزشکی دهگلان نیازمند حمایت مسئولان

جمعیت 68 هزار نفری شهرستان دهگلان نیاز به امکانات درمانی دارد اما این در حالی است که اکنون از بیشتر تجهیزات پزشکی محروم است.

رفع کمبود تجهیزات پزشکی دهگلان نیازمند حمایت مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، جمعیت 68 هزار نفری شهرستان دهگلان نیاز به امکانات درمانی دارد اما این در حالی است که اکنون از بیشتر تجهیزات پزشکی محروم است.

یک شهروند دهگلانی معتقد است: دهگلان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و مسئولان استان با دید شهرستانی درجه سه به این شهرستان نگاه می‌کنند.

جمیل محمدی اظهار داشت: مردم این شهرستان مجبورند برای درمان خود و انجام برخی موارد پزشکی مانند ام.آر.آی و سی.تی.اسکن به شهرهای اطراف مراجعه کنند و این در توان مالی برخی از ساکنین روستاهای این شهرستان نیست.

یک شهروند دیگر دهگلانی گفت: در شهر دهگلان به عنوان مرکز شهرستان فقط یک مرکز سونوگرافی وجود دارد که آن هم مردم باید ساعت‌ها و حتی روزها در انتظار نوبت بمانند.

عباس حسینی افزود: با چنین روندی زمان و هزینه‌های زیادی از دست مردم می‌رود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شغل بیشتر مردم دهگلان کشاورزی است بنابراین تردد برای شهرهای دیگر به منظور انجام یک عمل پزشکی کار ساده‌ای نیست و آنان را با چالش‌های جدی مواجه می‌سازد.

حسینی گفت: مردم ناچارند یا از سلامتی خود بگذرند و یا اینکه هزینه‌های زیادی در این زمینه متحمل شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امکانات و تجهیزات پزشکی در این شهرستان محدود است به گونه‌ای که به تازگی و از خردادماه امسال دستگاه سونوگرافی در دهگلان راه‌اندازی شده است.

علی‌اکبر محمدی افزود: با دید مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان، دهگلان پا به پای شهرستان‌های اطراف از نظر تامین تجهیزات پزشکی مدرن و نوین روز پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته دهگلان زیر پوشش شهرستان قروه بود و بیمارستان این شهرستان به لحاظ کمبود نیروی متخصص و فضای فیزیکی مشکلاتی داشت که در این راستا برای گسترش آن درخواست‌های مکرری کردیم و اکنون با تقسیم عادلانه نیروهای متخصص به امکاناتی از قبیل آزمایشگاه و پاتولوژی تجهیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستان دهگلان گفت: این بیمارستان در حال حاضر دارای 32 تخت است که این به سهم خود ریشه در کمبود اعتبارات و بودجه تخصیص داده شده به این حوزه دارد.

وی افزود: این بیمارستان 32 تختخوابی، چهار دستگاه دیالیز و هفت تخت فعال فیزیوتراپی دارد و دارای بخش‌های داخلی، زنان و زایمان، اورژانس و رادیولوژِی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان خاطرنشان کرد: در بیمارستان سعی کرده‌ایم از نیروهایی که ظرفیت و انعطاف‌پذیری بیشتر دارند استفاده کنیم تا نهایت تعامل را با مردم داشته باشند.

وی افزود: شهرستان دهگلان شهرستان نوپایی است و هنوز ظرفیت بیشتری برای جذب نیروهای متخصص و فضای کارآمد دارد.

محمدی تصریح کرد: بیمارستان جدید دهگلان در حال احداث است و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان دهگلان از لحاظ تملک و معارض مشکلات زیادی داشت اما خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان مشکلات موجود بر سر راه ادامه کار این پروژه حل شده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان، 2 پروژه دیگر نیز از نظر زیرساختی و فضای فیزیکی در حال اجراست که جزو پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 دهگلان 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه در دهه مبارکه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان، پروژه بیمارستان جدید نیز در صورت تزریق بودجه در زمان کوتاهی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدی ضمن اشاره به بافت فرسوده بیمارستان و شبکه بهداشت درمان دهگلان گفت: با نظر مساعد فرماندار بازسازی این ساختمان را پیگیری می‌کنیم که در صورت تحقق در افزایش ارائه خدمات درمانی موثر خواهد بود.

وی افزود: در دهگلان قبلًا آزمایش‌های ازدواج، کارت تندرستی و تست مورفین انجام نمی‌شد اما اکنون با میانگین روزانه 80 نفر مراجعه‌کننده دیگر مردم برای این آزمایش به شهرستان‌های همجوار نمی‌روند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان، جدای از آزمایشگاه، بیمارستان را به دستگاه‌های مدرن همچون دستگاه سل‌کانتر و اتو آنالایزر مجهز کرده‌ایم.

به گفته وی، دهگلان سه مرکز بهداشتی در بخش شهری و روستایی و 42 خانه بهداشت با 270 نفر نیرو دارد.

با توجه به اینکه بالا بودن شاخصه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین می‌توان با بهره‌گیری از امکانات موجود و تلاش برای تامین امکانات و تجهیزات لازم مقوله سلامت و ارتقای آن را تحقق بخشید.

============

گزارش از ویان توکلی

============

انتهای پیام/79004/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول