اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

هدف از مذاکرات هسته‌ای احقاق حقوق ملت ایران است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هدف از مذاکرات هسته‌ای احقاق حقوق ملت ایران است و لغو تحریم‌ها هرگز هدف از مذاکرات نیست.

هدف از مذاکرات هسته‌ای احقاق حقوق ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته اصفهان در ابتدا به آیه 119 سوره توبه اشاره کرد، که به همه مؤمنان دستور رعایت تقوا را می‌دهد سپس همراهی با صادقین را توصیه مؤکد می‌کند.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و مختصری به نقش مؤثر این امام بزرگوار در تبیین و بیان حقایق عاشورا، واقعه کربلا و اسلام اشاره کرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امام سجاد (ع) با استفاده از تاکتیک‌های مختلف و ابزارهایی چون استفاده از دعا در صحیفه سجادیه و همچنین گریه‌های زیاد و خطبه‌خوانی‌ها در طول اسارت خود از کربلا به سمت شام به بیان حقایق و معارف الهی پرداخت و همه توطئه‌ها و خباثت‌های یزید را بر مردم آشکار ساخت.

وی در ادامه در خطبه‌های دوم نماز جمعه به بحث مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اشاره کرد.

مهدوی عنوان کرد: نگاه دوست و دشمن در این مذاکرات به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده بود، در این مذاکرات ایران پذیرفت که غنی‌سازی خود را به حد 5 درصد تنزل دهد و در قبال آن حق غنی‌سازی را در این تفاهم از طرف گروه 5+1 به رسمیت شمرده شود.

وی اظهار داشت: به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی به صورت کتبی و با امضای نمایندگان گروه 5+1 سبب شد که ایران به صورت رسمی در عرصه بین‌الملل جزء 11 کشور دارای فناوری هسته‌ای شناخته شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید توجه کنیم که این تفاهمنامه نه خوشحالی مضاعف و بی‌مورد برای ما ایجاد کند و نه چنان سبب نگرانی و بدگمانی ملت ایران باشد که موجب اختلاف درونی شود.

وی ابراز کرد: آنچه که مسلم است این بود که چارچوب اصلی مذاکرات مورد قبول رهبر معظم انقلاب و مسئولان امر بوده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید متوجه باشند و این احتمال را بدهند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران ممکن است نقض پیمان کنند و زیر قول و قرار خود بزنند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: شفاف‌سازی لازم باید از سوی دولتمردان برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده‌های احتمالی از واژگان و کلمات مورد استفاده در تفاهمنامه صورت پذیرد.

وی بیان کرد: پیروزی اخیر یک پیروزی نسبی است، و هرگز به معنای اعتماد ایران به اروپا، غرب و آمریکا تعبیر نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ایران حقی را از اروپاییان ضایع نکرده و نمی‌کند که ضامن اعتمادسازی باشد و این حق ایران است که توسط غربیان و آمریکاییان پایمال شده است و آنها باید جبران کننده باشند.

وی تصریح کرد: نکته‌ دیگر این است که هدف از مذاکرات احقاق حقوق ملت و نظام ایران بوده است، هیچگاه هدف نظام جمهوری اسلامی از مذاکرات نقض تحریم‌ها نبوده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: تصویب تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سوی غربی‌ها و آمریکایی‌ها راه غلط و اشتباهی است که آنها در قبال ایران رفته‌اند، این ایران است که طلبکار بوده و لغو تحریم‌ها جای هیچ منتی بر ملت ایران نیست.

وی در پایان گفت: دیوار تحریم‌ها در حال ترک خوردن و شکسته شدن است و با توکل به خداوند متعادل ملت ایران راه مقاومت خود در قبال مستکبران عالم را با ایستادگی روی اصول انقلاب، اسلام و ولایت فقیه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/63001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول