اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهمنامه‌ دامپزشکی ‌و کمیته امداد‌ کرمان

خدمات بهداشتی دامداری‌ها در کرمان تسهیل می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ اداره کل دامپزشکی ‌و کمیته امداد‌ استان کرمان گفت: بر این اساس خدمات بهداشتی دامداری‌های زیر پوشش کمیته امداد مشمول تفاهمنامه تسهیل می‌شود.

خدمات بهداشتی دامداری‌ها در کرمان تسهیل می‌شود

بیژن دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دامپزشکی از جمله دستگاه‌ها و ارگان‌هایی است که در دور افتاده‌ترین مناطق به ضعیف‌ترین اقشار جامعه خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خدمت به قشر محروم جامعه را از افتخارات دامپزشکی استان کرمان دانست و افزود: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به این قشر زحمتکش همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند‌ راه‌گشا باشد.

دهقانی تصریح کرد: برای ارائه خدمات بیشتر به دامداران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان کرمان طی جلسه‌ای‌ با حضور مسئولان دامپزشکی و کمیته امداد استان مشکلات، موانع ‌و راهکارهای موجود بررسی و تفاهمنامه‌ای‌ برای دستیابی به اهداف مذکور بین این دو دستگاه منعقد شد.

وی عنوان کرد:‌ فراهم‌سازی نظام مبادله اطلاعات الکترونیکی‌، تسهیل خدمات بهداشتی دامداری‌های مشمول تفاهمنامه، همکاری در چرخه صدور شناسنامه بهداشتی دامداری‌های افراد زیر پوشش امداد، همکاری در ساماندهی، بهسازی و بازسازی جایگاه‌های نگهداری و پرورش دام و مراکز فرآوری محصولات دامی، تشکیل کلاس‌های آموزشی، صدور دفترچه دام به صورت نیم‌بها‌ برای تمام دامداران زیر پوشش کمیته امداد از رئوس اصلی این تفاهمنامه است.

این مسئول ابراز داشت: همچنین تخصیص امتیاز ویژه برای تمدید پروانه مراکز درمانی و مایه‌کوبی که گواهی همکاری با کمیته امداد برای تخفیف در تعرفه‌های درمانی دامپزشکی به مدد‌جو‌یان زیر پوشش ارائه دهند، همکاری در چرخه صدور شناسنامه بهداشتی دامداری‌های افراد زیر پوشش کمیته امداد در این تفاهمنامه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت کاردانان و کارشناسان دامپزشکی شاغل در کمیته امداد برای انجام امور دامپزشکی مدد‌جویان، آموزش کاردانان دامپزشکی و ناظران فنی کمیته امداد امام خمینی، پیگیری انجام واکسیناسیون رایگان ‌علیه بیماری‌های استراتژیک در دامداری‌های زیر پوشش کمیته‌ و ارائه خدمات درمانی‌ به صورت رایگان در درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان برای مدد‌جویان کمیته امداد از دیگر رئوس مهم این تفاهمنامه است.

دهقانی در پایان اذعان داشت: امیدواریم اجرای مفاد این تفاهمنامه نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای بهداشت دام و فرآورده‌های دامی در مناطق محروم را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول