اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری ناحیه تاریخی یزد:

11 پارکینگ درون محله‌ای در بافت تاریخی یزد ایجاد شد

سرپرست شهرداری ناحیه تاریخی یزد از ایجاد و احداث 11 پارکینگ درون‌ محله‌ای در بافت تاریخی یزد خبر داد.

11 پارکینگ درون محله‌ای در بافت تاریخی یزد ایجاد شد

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از مشکلات بافت تاریخی یزد، کمبود پارکینگ و مشکلات عبور و مرور در کوچه‌ها و خیابان‌های این بافت بود.

وی افزود: باریک بودن کوچه‌های این بافت مشکلاتی را برای اهالی آن به‌وجود آورده که بود که بخشی از این مشکلات با احداث 11 پارکینگ درون محله‌ای رفع شد.

سرپرست شهرداری ناحیه تاریخی یزد همچنین با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته برای بافت تاریخی یزد به‌ویژه در زمینه عمران معابر خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سال‌جاری، سه میلیارد و 500 میلیون ریال تنها برای آسفالت، زیرسازی و لکه‌گیری معابر بافت تاریخی یزد هزینه شده است.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل زندگی مردم در بافت تاریخی، اقدامات عمرانی دیگری نیز انجام شده که از آن جمله می‌توان به حفر 15 حلقه چاه جذبی در معابر، مرمت پارک شاه ابوالقاسم و ساختمان خانه روحانیون واقع در خیابان شهید رجایی، کف‌سازی بازارها و میادین خیابان امام، بازار شاهزاده فاضل و فرعی‌ها، خیابان قیام، بازار کاشی‌گری و فرعی‌ها و محله شاه ابوالقاسم به طرف زندان اسکندر اشاره کرد.

نوری تصریح کرد: برای خیابان‌ حدفاصل آتش‌نشانی لرد کیوان تا خیابان سید گلسرخ نیز به میزان 500 مترمربع پیاده‌روسازی شده است.

سرپرست شهرداری ناحیه تاریخی یزد عنوان کرد: برای پیاده‌روسازی در این منطقه تاریخی، 225 میلیون هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود خطر ریزش دیوار در برخی از کوچه‌های قدیمی از ایجاد حائل‌های رفع خطر در 34 مورد از این فضاها خبر داد.

نوری یادآور شد: یک‌هزار و 200 مترمربع نیز بدنه‌سازی در کوچه‌های بافت تاریخی انجام شده که برای این اقدام نیز بالغ بر 120 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همچنین از حصارکشی و رفع حفره‌ها در کوچه‌ها و در اطراف دیوارهای کاهگلی خبر داد.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول