اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احداث پارکینگ عمومی در زنجان وعده‌ای که تحقق نمی‌یابد

با وجود اینکه مسئولان مختلف برای رفع مشکل پارکینگ مردم به ویژه در مرکز شهر قول‌هایی را داده‌اند، اما هنوز این معضل به وقت خود باقی است.

احداث پارکینگ عمومی در زنجان وعده‌ای که تحقق نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کمبود پارکینگ در زنجان یکی از مشکلات مردم زنجان در پارک خودروها به ویژه در مرکز شهر و خیابان‌های منتهی به آن است.

کمبود پارکینگ در زنجان مهم‌ترین مشکل حمل و نقل عمومی شهر زنجان است، باید این سئوال را پرسید که در مقابل افزایش خودرو، چه میزان خیابان یا پارکینگ در زنجان احداث شده است.

یکی از این تغییرات اساسی شهر زنجان مربوط به خیابان‌ها و معابر اصلی مرکز زنجان است‌، در گذشته نه چندان دور خبری از ترافیک‌های خسته‌کننده در زنجان نبود، اما امروز ساکنان زنجان نیز باید مانند پایتخت‌نشین‌ها با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند.

خیابان‌های زنجان این روزها جورکش پارکینگ‌های نداشته‌ای است که باید مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند، در کنار ترافیک سنگین شهر زنجان در برخی ساعات شبانه‌روز، معضل کمبود پارکینگ‌های عمومی معضلی است که در زنجان رفع نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بزرگ‌ترین مشکل و معضل زنجان در حوزه ترافیکی را نبود پارکینگ خودرو متناسب با نیاز و میزان خودروهای استان عنوان کرد.

مقصود شمس‌آذر گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و آموزش و مشارکت مردم برای عدم استفاده از خودروی شخصی و ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل عمومی، آموزش شهروندان برای مشارکت در طرح عدم استفاده از خودرو شخصی در ساعات پیک ترافیکی می‌تواند از بارترافیکی شهر بکاهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آخرین راهکار روان‌سازی ترافیک استفاده از محدودیت‌های ترافیکی است.

ناگفته پیداست که مسئول اصلی مدیریت شهری، شهرداری‌ است.

گفتنی است، با وجود وعده‌های داده شده و تلاش‌های صورت گرفته همچنان زنجان از عدم وجود پارکینگ‌ عمومی رنج می‌برد‌، گره کور ترافیک با نبود پارکینگ نیز مواجه است.

به گفته کارشناسان شهرسازی، خیابان‌های شهر زنجان علاوه بر عرض کم و تردد بیش از اندازه خودروهای تک سرنشین و تجمع واحدهای تجاری در مرکز شهر که ناشی از تک هسته‌ای بودن شهر است، نبود یک پارکینگ مناسب نیز به این مشکلات دامن می‌زند.

مردم زنجان در حال حاضر با یک پارکینگ موقت در سبزه‌میدان زنجان که در زمینی خاکی و بدون امکانات لازم خدمات‌رسانی می‌کند.

نبود خطوط ویژه برای پارک و علائم راهنمایی برای هدایت خودروها و همچنین سطح خاکی این پارکینگ که در فصل بارش و سرما باعث آبگرفتگی شده و مردم را با مشکل تردد مواجه می‌کند، مشکلی است که هنوز مسئولان راه چاره‌ای برای آن نیافته‌اند.

موسوی، معاون هماهنگی و امور اجرایی شهرداری زنجان با اشاره به شن‌ریزی محل پارکینگ زنجان گفت: برای اجرای طرح سبزه میدان، در آینده‌ای نزدیک اجرای دو پارکینگ طبقاتی در دستور کار است.

موضوع کمبود پارکینگ در سطح شهر به‌عنوان یک مشکل و معضل در روند توسعه‌ای مطلوب شهر زنجان است، اگر در خیابان‌های اصلی محدوده ترافیکی اعلام شود باید برای ایجاد پارکینگ در نقاط مختلف برنامه‌ریزی شود و این باید جزو دغدغه‌های اصلی شورای ترافیک باشد.

حکایت پارکینگ‌های خاکی و محوطه‌های خصوصی که به پارکینگ تبدیل شده‌اند مسئله‌ای است باید مورد توجه قرار گیرد.

در کنار مسائل حاشیه‌ای فراوان برای حل مشکلات شهری شهروندان زنجانی، امید است حل مشکل ترافیک شهری و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی مدرن به یک آرزوی دست یافتنی برای مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/73003/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول