اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تکمیل استخر شنای قهرمانی

زنجان مسابقات بین‌المللی برگزار می‌کند/ طرح صبا نیاز به بازنگری دارد

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان زنجان به پروژه بی‌نظیر استخر قهرمانی در دست احداث زنجان اشاره کرد و گفت: در صورت تامین نیازهای مالی این پروژه و تکمیل آن می‌توان مسابقات مهم بین‌المللی را در آن برگزار کرد.

زنجان مسابقات بین‌المللی برگزار می‌کند/ طرح صبا نیاز به بازنگری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر عرب‌دوست بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار مدارس شنا برای آقایان و خانم‌ها در سطح استان اظهار داشت: مهمترین اقدام صورت گرفته از زمان آغاز به کارش در هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان فعال‌سازی رشته شیرجه در زنجان بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن شناگرانی که مدت‌ها از این رشته دور شده بودند، افزود: تمرینات شناگران با تفکیک رده‌های سنی مختلف به صورت مرتب در حال انجام است.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان زنجان با اشاره به جذب شناگران زنجان در تیم‌های دیگر تصریح کرد: زنجان هم برای حضور قدرتمند در لیگ البته به شرط تامین منابع مالی اقدام به جذب شناگر از خارج استان می‌کند.

این فعال ورزشی به موفقیت‌های تیم‌های مختلف واترپلوی استان زنجان در چند وقت اخیر اشاره و اضافه کرد: تیم زیر 16 سال استان در مسابقاتی که در زنجان با کیفیت بسیار بالا برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

عرب‌دوست با اشاره به آغاز لیگ برتر واترپلوی کشور از هفته گذشته گفت: تیم واترپلوی شهید شهبازی موفق شد هر سه مسابقه خود را در گروه خود با موفقیت به پایان برساند.

وی اضافه کرد: زنجان طی روزهای 21 و 22 آذر ماه میزبان تیم‌های هم‌گروه خود یعنی چوکای تالش، آینده‌سازان و اصفهان در هفته دوم لیگ برتر خواهد بود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان زنجان با اشاره به برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی و انتخاب رئیس فدراسیون تصریح کرد: اداره شدن چهار ساله فدراسیون به صورت سرپرستی آسیب‌های فراوانی را به این رشته ورزشی وارد کرده که باید جبران شود.

این فعال ورزشی در پیش بودن بازی‌های آسیایی را یکی از دلایل متمرکز برگزار شدن لیگ واترپلوی کشور اعلام و اضافه کرد: با گذر از این مرحله لیگ با تیم‌های بیشتر و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

عرب‌دوست با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای فراهم کردن زمینه حضور تیم واترپلوی زنجان در مسابقات باشگاه‌های آسیا افزود: تلاش می‌کنیم در بهترین وضعیت در این مسابقات شرکت کنیم.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری جشنواره واترپلوی زیر 12 سال در زنجان اشاره کرد و گفت: تیم‌های زیادی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان زنجان ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی مسابقه‌ چهار جانبه واترپلو در زنجان برگزار می‌شود که در صورت امکان با حضور تیم‌های صاحب نام دنیا خواهد بود.

این فعال ورزشی میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بانوان را از جمله برنامه‌های این هیئت برای بانوان اعلام کرد و افزود: این مسابقات 27، 28 و 29 آذر ماه در استخر شهید شهبازی زنجان برگزار می‌شود.

عرب‌دوست تاکید کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز حامی مالی برای حمایت از این هیئت در راستای فراهم کردن زمینه حضور تیم‌ها در مسابقات اعلام آمادگی نکرده است.

وی به ظرفیت بالای رشته شنا در کسب مدال اشاره کرد و گفت: ورزشکاران این رشته توان کسب 150 مدال را دارند و ایران هم توان کسب مدال در این رشته را دارد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد طرح صبا و ناموفق ارزیابی شدن آن توسط مربیان گفت: نمی‌شود این طرح را ناموفق دانست بلکه این طرح برای موفقیت بیشتر نیازمند بازنگری و تغییرات به ویژه در نحوه آموزش است تا بتوان استعدادهای موجود را شناسایی کرد.

این فعال ورزشی به پروژه بی‌نظیر استخر قهرمانی در دست احداث زنجان اشاره و تصریح کرد: در صورت تامین نیازهای مالی این پروژه می‌توان مسابقات مهم بین‌المللی را در آن برگزار کرد.

عرب‌دوست نیاز مالی این پروژه را بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حامی مالی استخر قهرمانی زنجان وزارت نفت است که در آخرین بازدیدها قول تزریق 800 میلیون تومان را داده‌اند که هر چند کافی نیست ولی منجر به فعال شدن پروژه می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول